واکنش جلیلی به نتیجه انتخابات مجلس در تهران

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش اقتصاد مقاومتی که در محل لانه جاسوسی امروز برگزار شد،‌ با اشاره به مسئله انتخابات اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی است.

وی در واکنش به این سوال که رای مردم تهران رای به لیست انگلیس بود،‌ اظهار داشت: درباره نتیجه انتخابات نباید مردم را متهم کرد بلکه باید به دلایل انتخاب مردم بیشتر پرداخت، همانگونه که حضرت امام (ره) مسئله اسلام آمریکایی و اسلام ناب را مطرح کردند ما هم باید برای مردم مسائل را تبیین کنیم و بگوییم که ویژگی‌ها و شاخص یک انتخاب خوب چه مسائلی خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: مردم به هر میزانی که مسائل برای آنها تبیین شود و روشنفکری‌ها انجام شود انتخاب خواهند کرد و در مورد انتخابات مجلس بخصوص در تهران باید گفت که اصولگرایان باید مردم را اقناع می‌کردند و نماد خوبی از اقدامات خود به مردم عرضه می‌داشتند.

جلیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نگاه اقتصادی کشورهای غربی اظهار داشت: دو نگاه در عرصه اقتصاد وجود دارد، نگاه اول نگاه تمامیت‌ها و خودخواهانه غربی‌هاست که تعریف آنها از اقتصاد یک نگاه استکباری و مبتنی بر خود است و در مقابل نگاه اقتصاد مقاومتی است که هدف خود را محرومیت‌زدایی ، گسترش عدالت و ومبانی انقلاب را قرار داده است.