تانک کرار ‌با حضور ‌وزیر دفاع رونمایی می‌شود

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه امروز امنیت در تمام مرزهای ایران اسلامی برقرار است، افزود: امروز کوچک‌ترین مشکلی در مرزها به ویژه مرزهای شرقی نداریم.

 

*تانک کرار در روزهای آینده با حضور ‌وزیر دفاع رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تانک کرار در روزهای آینده با حضور ‌وزیر دفاع رونمایی می‌شود، اظهار داشت: تانک کرار ‌به زودی وارد چرخه یگان‌های نیروی زمینی ‌می‌شود.

وی بیان اینکه مقدمات کار برای خریداری ‌تانک T90 از کشور روسیه در حال انجام است، تصریح کرد: ‌به زودی تانک‌ T90‌هم به تجهیزات نیروی زمینی اضافه می‌شود.

*اقدامات گسترده‌ای برای افزایش تانک‌ها

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یکی از سلاح‌های نبرد زمینی تانک است، ادامه داد: ‌در این زمینه اقدامات گسترده‌ای برای افزایش تانک‌ها در نیروی زمینی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تانک ذولفقار هم‌اکنون در اختیار نیروی زمینی است، خاطرنشان کرد: ‌تانک کرار هم به زودی به تجهیزات نیروی زمینی اضافه می‌شود.

*رصد تهدیدات در اولویت کار نیروی زمینی قرار دارد

امیر پوردستان با بیان اینکه ظرفیت‌های پهپادی نیروی زمینی ‌امروز به عنوان دست بلند یگان‌های نیروهای مسلح است، اضافه کرد: ‌‌آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ‌را همیشه به دشمنان تحمیل کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه موضوع آمادگی و توان رزمی و رصد تهدیدات در اولویت کار نیروی زمینی قرار دارد، تاکید کرد:‌ امروز دشمن به واسطه جنگ‌های نیابتی برای ضربه زدن به کشور‌مان تلاش می‌کند که نیروی زمینی به تناسب این فضا خود را آماده کرده است.

* قرارگاه واکنش سریع‌ نیروی زیمین ارتش را تجهیز ‌کرده‌ایم

امیر پو‌ردستان خاطرنشان کرد: قرارگاه واکنش سریع که متولی مقابله با این تهدیدات است را تجهیز ‌کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه با هدف نمایش توان رزمی نیروی زمینی رزمایش محمدرسول الله ‌در دو مرحله در خوزستان و مرزهای شمال شرقی کشور اجرا شد، گفت: ‌تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نیروی زمینی را در ایبن رزمایش به نمایش گذاشتیم و امروز به قابلیت‌های بسیار خوب در این زمینه رسیده‌ایم و دشمنان هم این توانمندی را می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امنیت امروز ایران اسلامی را حاصل رشادت‌های سربازان و نیروهای ارتش در طول جنگ و دفاع مقدس و در وقایع کردستان و تقدیم 46 هزار سرباز و درجه‌دار دانست.‌

امیر پوردستان با بیان اینکه 40 هزار نفر از شهدای نیروی زمینی ارتش سرباز هستند، گفت: ‌از آنجایی که سربازان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و بدنه اصلی ا‌رتش را ‌تشکیل می‌دهند یادواره سربازان شهید در سیستان و بلوچستان امروز برگزار می‌شود.