سردار رضایی ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون در برخی از کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان گروهک‌های تروریستی و داعش تحرکاتی دارند و با وجود همه تلاشی که برای حضور در مرزهای ایران انجام می‌دهند اما تلاش مرزبانی و سایر نهادهای نظامی مانع از حضور آن‌ها در مرزهای کشورمان شده است.

وی با اشاره به ورود بخش عظیمی از مواد مخدر تولیدی در کشور افغانستان به ایران از طریق مرزهای مشترک گفت: تعاملات مرزبانی ما با کشور افغانستان طی یک سال گذشته افزایش یافته ‌که نتیجه آن کاهش ورود مواد مخدر و در مقابل افزایش کشفیات در مرزهای مشترک ایران و افغانستان بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از 5 نشست و اجلاس مشترک با مرزبانی افغانستان در راستای افزایش تعاملات برگزار شده است، خاطرنشا‌ن کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های صورت گرفته مرزبانی افغانستان با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همسو شده و امروز شاهد مدیریت مرزهای مشترک دو کشور به‌صورت مشترک هستیم.

وی ادامه داد: مرزبانان همیشه با هوشمندی کامل اقدامات خود را انجام داده و امروز هم در عرصه مقابله تحرک با گروه‌های تروریستی در مرزهای کشورمان بااقتدار و آمادگی کامل حرکت می‌کند و در این راستا از امکانات به‌روز استفاده کرده و اشراف اطلاعاتی کامل در مرزها دارد.

رضایی از کاهش 30 درصدی شهادت مرزبانان در مرزهای کشورمان خبر داد و گفت: به دنبال انجام اقدامات هدفمند در مرزها و افزایش تعاملات مرزبانی کشورمان با دیگر کشورهای همسایه تعداد مرزبانان مجروح نیز 53 درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه به مرزبانان و خدمات رفاهی آنان توجه ویژه‌ای شود چرا که آنان انتظار دارند در شرایط فعلی خانواده‌شان در رفاه باشند بنابراین امیدواریم با مساعدت و عنایت دولت و مجلس شاهد توجه ویژه به این موضوع باشیم.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای امکانات مرزبانی برنامه‌هایی پیش‌بینی‌شده است اظهار کرد: باید برای اشراف بیشتر به مرزها از امکانات هوایی و بالگردها بیشتر نسبت به گذشته استفاده کنیم که این موضوع در دستور کار مرزبانی ناجا قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات 7 اسفند گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی به همگان ثابت کرد که مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی وجود دارد و انتخابات در این نظام در مسیر الگوسازی حکومت واقعی اسلام و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.