از تمسخر حداد تا اظهارات جنجالی منتخب مردم!+تصاویر

چندقطبی کردن جامعه قبل حین و بعد از برگزاری هر انتخابات یکی از اهداف مورد نظر دشمنان بوده است، هدفی که با تغییر فضای ارتباطی میان شهروندان و استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی از طریق ایجاد شایعه و گاهی ایجاد طنزهای هدفدار صورت می‌گیرد.

پس از برگزاری انتخابات 7 اسفند خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز نمونه‌های بارزی از این رویکرد دشمنان جمهوری اسلامی برای ایجاد اختلاف بین گروه‌های سیاسی و تلخ کردن شیرینی این جشن بزرگ ملی به چشم خورد که در ذیل به آن اشاره می‌شود:

با آغاز شمارش رأی گیری مطالب طنز کنایه آمیزی مربوط به عدم رأی آوردن غلامعلی حدادعادل به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در این خصوص غلامعلی حدادعادل واکنش جالبی در توییتر خود به آن داشت.

 

نختسین توییت حدادعادل در واکنش به مطالب منتشر شده را می‌خوانید: «ظرف چند روز گذشته در فضای مجازی مطالب جالب و قابل توجهی درباره خودم خواندم. از ذوق و خوشحالی همشهریان طرفدار جریان رقیب خرسندم.»

 

*ادعای برگزاری جشن اصلاح‌طلبان در حسینیه جماران

ایجاد شایعه برگزاری جشن اصلاح‌طلبان در حسینیه جماران نیز دومین گام برای تحریک احساسات مردم بود؛ در این رابطه تصویری که متعلق به زمان رأی گیری در حین برگزاری انتخابات بود به جشن مغایر با فرهنگ اسلامی-ایرانی اصلاح‌طلبان در حسینیه جماران منتسب شد. تصویری که احساسات بسیاری را به دلیل از بین رفتن حرمت حسینیه جماران امام خمینی (ره) برانگیخت.

 

*منتسب کردن اظهارات جنجالی به منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم

یکی دیگر از مطالبی که واکنش بسیاری از کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت؛ انتشار اظهارات منتسب به پروانه سلحشوری منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم در خصوص رعایت حجاب برای زنان مسلمان بود.

انتشار گسترده این مطالب منتسب به پروانه سلحشوری موجب شد تا منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم، در واکنش به آن توضیحاتی را ارائه کند. وی ضمن ابراز ناخرسندی شدید از شیوه تدوین مصاحبه و منقطع کردن سخنانش توسط رسانه‌ها گفت: «آنچه که منتشر شده تنها بخشی اندک از گفتگوی بنده با خبرنگار مذکور بود؛ متاسفانه این رسانه نتوانسته یا نخواسته که دیدگاه کامل بنده درباره موضوع حجاب را پوشش دهد و همین امر سبب برخی سوءبرداشت ها در داخل و نیز سوءاستفاده برخی رسانه های خارجی از جمله رسانه های معاند نظام شده است».

وی همچنین تأکید کرد: «رعایت حجاب برای زنان مسلمان امری ضروری و برخاسته از اعتقادات قلبی است. چادر را مصداق بارز رعایت حجاب می‌دانم».