پرداخت حق‌ماموریت به کارکنان دولت حذف شد+جزئیات

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز پارلمان، کلیات و جزئیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 22 قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را بررسی و تصویب کردند.

وکلای ملت با تصویب ماده واحده این طرح، مقرر کردند که یک تبصره به شرح ذیل به عنوان تبصره 2 به ماده 22 قانون اساسنامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مصوب 1367/2/8 الحاق می‌شود:

تبصره 2- حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی که با فراخوان جمعیت هلال‌احمر و موافقت دستگاه مربوطه در حوادث ملی، منطقه‌ای و استانی در امر امدادرسانی و مقابله با بلایا و حوادث طبیعی غیرمترقبه به عنوان امدادگر و داوطلب فعال شرکت می‌نمایند، مأموریت اداری بدون دریافت حق مأموریت تلقی می‌گردد. پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوان به امدادگران و داوطلبانی که در اختیار خود و با تکمیل فرم خدمت داوطلبانه با جمعیت همکاری می‌نمایند مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی نمی‌باشد و دعاوی آن در هیأت‌های حل اختلاف کارگر و کارفرما و دیوان عدالت اداری قابل طرح نیست.

آئین‌نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط جمعیت هلال‌احمر تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.