مجلس ششم تکرار نمی‌شود

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه باید ترکیب نهایی مجلس دهم را پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات تحلیل کنیم، اظهار کرد: اگر اکثریت در مجلس دهم با اصولگرایان باشد، قطعاً جریان اصولگرایی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت برای سازندگی کشور و رفع مشکلات اقتصادی با قوه مجریه همراهی خواهد کرد.

وی با اشاره به عملکرد مجلس پنجم و همراهی آن با دولت وقت، گفت: مجلس پنجم همواره با دولت اصلاحات همراهی داشت و کل کابینه‌ای که همان دولت به مجلس معرفی کرد را مورد تائید قرار داد. البته در مورد برخی نگرش‌های سیاسی و فرهنگی، انتقادات و بحث‌هایی داشت و وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اول اصلاحات را استیضاح کرد چراکه آن دو وزیر اساس تفکر انقلابی را زیر سؤال برده‌ بودند.

حسینی تاکید کرد: مجلس پنجم هر جایی که بحث خدمت، کار و مسائل اقتصادی بود، همیشه همراه با دولت وقت، همکاری‌های لازم را انجام می‌داد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر اکثریت مجلس دهم با اصولگرایان باشد، قطعاً مجلسی نخواهد بود که ضد دولت عمل کند زیرا این روحیه در اصولگرایان نیست تا بخواهند مانع دولت شوند، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه دولت پس از تشکیل مجلس دهم، سنگین‌تر خواهد شد زیرا تا امروز می‌گفتند مجلس نهم مانع دولت است ولی با وجود ترکیب مجلس دهم، دیگر بهانه‌ای از سوی دولت پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر اینکه بعید به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان بخواهند و بتوانند مجلس دهم را شبیه به مجلس ششم کنند، تصریح کرد: شاید جریان اصلاحات عده‌ای از چهره‌های شناخته شده در مجلس دهم داشته باشد ولی عمده اصلاح‌طلبانی که وارد مجلس دهم شدند، به تعبیر خودشان از جمله نیروهای درجه چندم و ناشناخته اصلاحات هستند.

حسینی گفت: این نیروها سابقه کار سیاسی و تجارب مدیریتی چندانی ندارند و بعید است بتوانند مانند اعضای حزب مشارکت در مجلس ششم در مقابل نظام بایستند و موضع‌گیری کنند.