روز بیکاری در مجلس / تذکرات متعدد نمایندگان به رئیس جمهور

گروه سیاسی- جلسه دیروز مجلس در واقع جلسه بیکاری بود.

به گزارش افکارخبر،جلسه ای که در آن چهار نماینده در تذکری به حسن روحانی رئیس جمهور ضمن انتقاد از دولت به خاطر بی توجهی به معضل بیکاری، خواستار حل این مشکل شدند.

دولت بدون برنامه‌ برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها

 سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به دولت و رئیس جمهور گفت: 2 سال و هشت ماه از آغاز کار دولت فعلی گذشته اما دولت برنامه‌ای برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها ندارد.

وی با طرح این سوال که دولت چه برنامه‌ای برای رفع مشکل بیکاری دارد، افزود: معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده که حدود هشت میلیون بیکار در کشور داریم که یک سوم نیروی کار بوده و صرفا شامل بیکاران آشکار می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دیگر نمی‌توان پشت برجام و توافق پنهان شد، گفت: جامعه بیکار کشور منتظر اشتغال زایی دولت هستند اما متاسفانه گویا دولت در فضای رفع این مشکل نیست.

بیکاری موجب از هم پاشیدگی خانواده ها شده است

احمد سالک نیز در تذکر شفاهی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهوری گفت: بیکاری در ایران به ویژه در مورد جوانان تحصیلکرده با آسیب های اجتماعی و فرهنگی موجب نگرانی و حتی از هم پاشیدگی خانواده ها در مناطق مختلف کشور شده است. متأسفانه نه تنها اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی شود بلکه قول هایی که دولت داده بود انجام نگرفته است.

وی افزود: رشد گرانی و عدم قدرت خرید مردم در شب  عید در مناطق مختلف به ویژه در اصفهان موجب ایجاد دغدغه های فراوانی برای مردم شده است. متأسفانه بیش از نیمی از کارخانه های استان اصفهان تعطیل هستند، مردمی که با حضور خود در پای صندوق های رأی حماسه خلق کرده اند با مشکلات عدیده اقتصادی دست به گریبان هستند.

نماینده مردم اصفهان گفت: آقای طیب نیا باید هر چه سریعتر دستوری صادر کند که اقدام جدی در جهت حمایت از صنایع و تجارت صورت گیرد.

بیکاری به کوله بری انجامیده

محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور افزود: آیا خبر دارید مردم در مرزها از بیکاری چه می‌کشند؟ جناب آقای رحمانی فضلی چرا مرزها را بسته اید؟ آیا کارخانه‌ای برای ایجاد اشتغال تاسیس کرده‌اید؟

وی با بیان اینکه باید مشخص شود دولت و وزارت کشور چه تدبیری برای بستن مرزهای کشور داشته است، گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم  از سر ناچاری در مرزها مشغول کوله بری شده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه لازم و ضروری است اولویت دولت و مجلس ریشه‌کن کردن بیکاری و یا حداقل کاهش آن باشد، گفت: متاسفانه در زمان انتخابات و پس از آن وعده‌های بسیاری برای باز شدن بازارچه‌های مرزی داده‌‌اید اما هیچ کدام عملی نشده است. باید برای کاهش آمار بیکاری فکری اساسی شود.

ضرورت حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان بیکار درمجلس دهم

ابوذر ندیمی هم در تذکری شفاهی، گفت: تقاضا دارم که مشکلات مردم بویژه بیکاری مورد توجه نمایندگان در مجلس آینده قرار گیرد و  منتخبان مردم در مجلس دهم  حل مشکلات مردم به ویژه فارغ التحصیلان بیکار را اولویت قرار دهند.