روحانی: نخبگان به کمک دولت بیایند

حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در دیدار با نخبگان، ایثارگران و علمای استان یزد اظهار داشت: انجام مذاکرات و تلاش تیم هسته‌ای مانند کادر پزشکی است که موفق شد جلوی خونریزی بیمار را بگیرد اما این بیمار فعلا نمی تواند در مسابقات دو شرکت کند.

وی اضافه کرد: اکنون با به ثمر رسیدن برجام شرایط کشور عوض شده و شرایط برای فعالیت‌های اقتصادی و توسعه کشور فراهم آمده و آماده اقدامات بزرگ و اجرا شدن کارها هستیم که انجام آن نیز زمان می‌برد.

رئیس جمهور اضافه کرد: انتظار دولت از نخبگان و فرهیختگان در جامعه این است که به کمک دولت بیایند و برنامه‌های خود را ارائه کنند و کمک حال دولت باشند.

وی افزود: دولت زمانی موفق می‌شود که همه مردم به صحنه بیایند و همه توان خود را در تحقق و اجرای برنامه‌های دولت به کار بگیرند.

روحانی با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی مردم یزد و اقدامات یزدی‌ها برای تامین آب و بهره‌مندی از سیستم خنک کننده طبیعی ادامه داد: افراد مبتکر و نخبه زیادی در این دیار بوده و هستند که با توجه به شرایط جامعه دست به اقدامات تاریخی زده اند.

وی بیان داشت: یزد الگویی گسترده در همه زمینه‌ها برای کشور است و نمونه‌های این الگوپذیری بهره‌مندی از سیستم آب‌رسانی قنات و سیستم خنک‌کننده بادگیر است.

روحانی تصریح کرد: یزد می‌تواند در هر زمینه‌ای مثل صنعت، علم و دانش، کشاورزی کویری و ... پیشتاز باشد که با توجه به شرایط سخت کویر به این دستاوردها رسیده است.

وی با بیان اینکه یزد همواره در میان سختی‌ها توانسته بهترین‌ها را خلق کند و در راستای توسعه استان و حتی کشور تلاش کند، اظهار داشت: شرایط کویر شرایط سختی دارد و ما باید در کشور از یزدی‌ها که در شرایط سخت با کمک استعدادهای بزرگ خود رشد کرده‌اند در راه توسعه گام برداریم.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با تقدیر از مردم یزد و کشور در برگزاری انتخابات پر شور و خلق حماسه گفت: بعد از انتخابات پیگیری برنامه‌های سیاسی به صلاح نیست زیرا نمی شود یک فکر و ایده را حذف یا حبس کرد.