ظریف در سنگاپور چه برنامه هایی دارد؟

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در دومین مقصد سفرش به چند کشور آسیایی و اقیانوسیه پس از اجرایی شدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و بنا به دعوت همتای خود دوشنبه شب به وقت محلی وارد سنگاپور شد، قرار است در اولین روز حضورش در سنگاپور ضمن دیدار با مقامات این کشور در خصوص راه های توسعه مناسبات بحث و تبادل نظر کند.

ظریف شنبه شب به منظور شرکت در پنجمین نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی در خصوص فلسطین و قدس شریف راهی جاکارتا شد و در مدت دو روز حضورش در اندونزی ضمن شرکت در نشست وزرا و سران با برخی مقامات شرکت کننده در این اجلاس دیدار و در سخنان خود در نشست سران به تشریح مواضع جمهوری اسلامی در خصوص قضیه فلسطین پرداخت.

بر همین اساس رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با دانشجویان و ایرانیان مقیم بر سر میز صبحانه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

ظریف پس از آن با ویویان بالاکریشنان وزیر خارجه سنگاپور در محل وزارت خارجه این کشور به رایزنی خواهد پرداخت و در ادامه نیز با تارمان شانموگاراتنام معاون نخست وزیر در امور اقتصادی و سیاستگذاری اجتماعی و رئیس بانک مرکزی سنگاپور دیدار می کند.

وزیر خارجه ایران همچنین ناهار را مهمان شانموگام وزیر کشور و وزیر دادگستری سنگاپور که پیش از این عهده دار وزارت خارجه بود، خواهد بود و بعدازظهر نیز در کنفرانس مرکز مطالعات خاورمیانه به ایراد سخنرانی می پردازد.

دیدار با لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور و همچنین دیدار با حلیمه یعقوب رئیس مجلس این کشور از دیگر برنامه های ظریف در سنگاپور است.

وی همچنین در مراسم ضیافت شام همتای سنگاپوری خود حضور خواهد یافت.

شانموگام وزیر خارجه سابق سنگاپور اسفند 1392 سفری چهار روزه به تهران و اصفهان داشت و با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. وی از ظریف برای سفر به سنگاپور دعوت به عمل آورد.

وزیر خارجه کشورمان صبح چهارشنبه نیز به منظور انجام سفری یک روزه راهی بروئنی می شود تا با مقامات این کشور در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه به رایزنی بپردازد.

ظریف عصر چهارشنبه نیز راهی تایلند می شود تا در چهاردهمین نشست وزرای خارجه مجمع همکاری آسیایی ACD شرکت کند و علاوه بر آن با مقامات تایلند نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه سفر خود به نیوزیلند و از آنجا به استرالیا سفر خواهد کرد.