علوی: امنیت ایران اسلامی در منطقه بی‌نظیر است

همزمان با سفر رییس جمهور و جمعی از هیات وزیران به استان یزد، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در مصلی شهر تفت، در جمع مردم شریف این شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ابتدای این مراسم با اشاره به ایام فاطمیه و روزهای سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) ابراز امیدواری کرد: همگان از فیوضات معنوی این ایام به نحو شایسته بهره مند شوند.

وزیر اطلاعات با اشاره به سفر ریاست جمهور و هیات دولت به استان یزد، از حضور در جمع مردم استان به ویژه مردم شهرستان تفت ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدوارم اکنون که به عنوان نماینده دولت در جمع شما عزیزان حضور یافته ام بتوانم با توجه به مسائل و مشکلات تفت که از سوی مسئولان شهرستان عنوان شد برای پیگیری و حل این مسائل نماینده خوبی برای مردم شریف این شهرستان در هیات دولت باشم.

علوی با اشاره به این که بر اساس آیات و روایات، خداوند متعال شرط ازدیاد نعمت را شکر نعمت برشمرده است ادامه داد: همانگونه که هر انسان باید شکرگزار نعمت ها باشد یک ملت نیز در برابر نعمت های خدادادی باید شکرگزار و قدردان باشند.

وی با بیان این که خداوند متعال نعمت های بسیاری به ملت غیور ایران اسلامی عطا کرده است گفت: با ارزش ترین نعمت برای ایران اسلامی وجود با برکت رهبری حکیم و دلسوز است و امروز شاهد آنیم که کشورهای منطقه از این نعمت عظیم الهی بی بهره مانده اند و این مسئله، مشکلات بسیاری را برای این ملت ها ایجاد کرده است.

وزیر اطلاعات با بیان این که با نگاه به سیره ائمه معصومین (ع) در می یابیم که شکر نعمت وجود رهبر، اطاعت و فرمانبری از اوست اظهار داشت: رهبر همچون نخ تسبیح است که به کشور وحدت و انسجام می بخشد و شکر این نعمت عظیم، جمع شدن همگان در سایه پرچم ولایت است که امروز این پرچم در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز به لطف خدا پیوند تنگاتنگ میان مردم و رهبری، کشور در شرایط وحدت و همبستگی بی نظیری است که این وحدت و انسجام ملی، خود نعمت دیگری است که از برکت وجود رهبری، منبعث شده است.

علوی با تاکید بر اهمیت پرهیز از اختلافات و تفرقه گفت: رابطه بین مسلمانان باید برپایه برادری و مهر و محبت باشد و اسلام عزیز ما را به سمت بخشش و دوستی و گذشت راهنمایی کرده و هدایت می کند.

وزیر اطلاعات با بیان این که شکر نعمت وحدت حفاظت و پاسداری از آن است گفت: مسائلی همچون انتخابات باید برکات خودش را به جامعه برساند و آفات آن که می تواند دو دستگی و تفرقه باشد باید کنترل شود و همه به سمت حفظ وحدت ملی حرکت کنیم.

وی با اشاره به رهنمود های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جذب حداکثری ادامه داد: وجود جریانات و سلایق مختلف در جامعه آزاد و با نشاط طبیعی است اما همگی باید در چارچوب ولایت قرار گرفته و وحدت جامعه در سایه مصالح ملی حفظ شود.

علوی با اشاره به خط مشی دولت برای کاهش اختلافات میان جریانات مختلف خاطرنشان کرد: دولت همه تلاش خود را برای تقویت روحیه وحدت و همبستگی ملی به کار گرفته است و در این مسیر گام نهاده است.

وزیر اطلاعات با بیان این که وجود اختلاف ابهت و صلابت جامعه اسلامی را از بین خواهد برد عنوان کرد: حل اختلافات و کدورت ها یکی از راهبردهای دولت است.

وی نعمت قدرت را از دیگر نعمت های ایران اسلامی برشمرد و افزود: در اوایل انقلاب کشورهای همسایه ای همچون عراق ما را برای هشت سال درگیر جنگ کرد اما امروز به لطف پروردگار و هدایت های رهبری در جایگاهی قرار داریم که حتی ابرقدرت های دنیا جرات کوچک ترین تعرضی به ایران اسلامی را ندارند.

وزیر اطلاعات برقراری امنیت در جامعه را نعمتی بزرگ برشمرد و گفت: با مقایسه شرایط امروز کشورهای همسایه با ایران اسلامی به روشنی می بینیم که امنیت ایران اسلامی در منطقه بی نظیر است و این نعمت برای مردم عزیز ایران کاملا ملموس است.

وی افزود: با هماهنگی کم نظیری که امروز میان همه عوامل امنیتی و انتظامی در کشور وجود دارد میهن عزیز اسلامی در شرایط بسیار امن و آرامی قرار دارد. باید قدر نعمت ارزشمند امنیت را بدانیم

حجت الاسلام سید محمود علوی ادامه داد: دولتی که امروز در بدترین و سخت ترین شرایط با سرپتجه تدبیر در حال حل مسائل و مشلات است نعمت ارزشمند دیگری است که باید قدردان آن باشیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امروز نسبت به آینده احساس امیدوارانه ای ایجاد شده است که در سایه تلاش های دولت به دست آمده است.

علوی با بیان اینکه دولت خود را متعلق به همه مردم و همه جناح ها می داند: ما ضمن اینکه به خطوط قرمزها ملتزم هستیم اما در عین حال تقویت انسجام ملی را با کاهش تکدرات وظیفه خود می داند و خوشبختانه در این مدت گام های بلندی بر داشته شده است.

وی با بیان این که زمانی که دولت یازدهم کار خود را شروع کرد شاهد اعتراض اقشار مختلف به دلیل برخی مسائل و مشکلات اقتصادی بودید ادامه داد: خوشبختانه امروز با تلاش بی وقفه دولت همه مشکلات در مسیر حل شدن قرار گرفته است و امورات در مسیر قانونی در جریان است.

وزیر اطلاعات با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات ۷ اسفندماه گفت: خوشبختانه در این انتخابات شاهد التهاب و تشویشی نبودیم و این اتفاقی ارزشمند است که باید حافظ آن باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد خداوند متعال نعمت های خود را بر مردم شریف ایران اسلامی بیافزاید و همگان با مهر و محبت بیشتر با هم رفتار کنند.

علوی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در شهرستان تفت که از سوی مسئولان شهرستان مطرح شده است ابراز امیدواری کرد حل این مسائل را در هیات دولت پیگیری کند.

در ابتدای این مراسم فرماندار و امام جمعه تفت با ایراد سخنانی حضور نماینده ویژه رییس جمهور و وزیر اطلاعات را در شهرستان تفت گرامی داشته و از سفر پر خیر و برکت ریاست جمهوری و هیات وزیران به استان یزد و استقبال باشکوه مردم از آنان تجلیل کردند.

یادآور می شود وزیر اطلاعات در بدو ورود به شهرستان تفت با حضور در گلزار شهدای والامقام مرکزی این شهر به مقام شامخ شهدای ادای احترام کرد.