توانایی دفاعی در رزمایش موشکی اقتدار ولایت‏

 حضرت علی(ع): «فَالجنُودُ بِأذْنِ الله حُصون الرَّعیة، وَ زَینُ الؤُلاة، وَعزُّ الدّینِ و سُبُلُ الاَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعیة الّا بِهِم»؛ سپاهیان به فرمان خدا، پناهگاه استوار رعیت و زینت و وقار زمامداران و شکوه دین و راه‏های ‏تحقق امنیت کشورند، امور مردم جز با سپاهیان استوار نگردد.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌‏ای: «ما آمادگی‏‌های خود را برای مقابله با استکبار، همیشه حفظ می‏‌کنیم، همین حالا هم آماده هستیم، ما قصد تجاوز به هیچ‏کس را نداشتیم، باز هم نداریم؛ اما آماده‌‏ایم که برای مقابله با تجاوز هر کس که باشد، اقدام کنیم».

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌‏عنوان بازوی قدرتمند ولایت، پاسدار حفظ دستاوردهای نظام و کارگزار اصلی استقرار امنیت داخلی و مرزهای کشورند. تقویت بنیه معرفت دینی و سیاسی به همراه فراگیری فنون پیشرفته و لازم نظامی در کنار دستیابی به فن‏‌آوری تولید تجهیزات مدرن نظامی، از مجموعه نیروهای مسلح بنیان مرصوصی پدید می‌‏آید که مقتدرانه حافظ استقلال، تمامیت ارضی، امنیت داخلی کشور می‏‌شود. پس از دفاع مقدس مهم‏ترین عامل بازدارندگی تهاجم نظامی دشمنان به کشور جمهوری اسلامی ایران، صلابت و استواری و توانمندی‏ نیروهای مسلح است.

سپاه پاسداران، قویترین نیروی نظامی غرب آسیا

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، با تشکیل هسته‏‌های اولیه در عملیات‏های مختلف همچون «فتح المبین» و «بیت المقدس» و... نقش فعالی داشت و با همکاری ارتش و نیروهای مردمی، باعث آزادسازی هزاران کیلومتر مربع از دست متجاوزان بعثی شد و کارنامه قابل قبولی در دوران دفاع مقدس از خود برجای گذاشت‏.

دانشمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون سردار سرلشکر شهید «حسن تهرانی مقدم» نقش مهمی در افزایش توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند و اولین جرقه‌‏های قدرت موشکی دوران دفاع مقدس به‏ دست این دانشمند فرهیخته و به فرموده رهبر معظم انقلاب «دانشمند پارسا» رقم خورد و امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رأس بنیه موشکی منطقه غرب آسیاست.

در حوزه موشکی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرچمدار قدرت موشکی ایران است که با داشتن انواع موشک‏ها با برد تا 2 هزار کیلومتر، توانمندی بالایی را در منطقه نشان داده است. موشک‏های کلاس «زلزال»، «فاتح 110 »، «خلیج فارس»، «قدر، شهاب 3، سجیل، قیام، هرمز1و2و.... نیروی هوافضای سپاه را در راس بنیه موشکی‌‏غرب آسیا قرار داده است که البته این‌‏قدرت موشکی بدون هیچ وقفه‌‏ای به کار خود ادامه می‌‏دهد.

هراس دشمنان انقلاب‏

انتشار اخبار مربوط به آزمایش موشکهای دوربرد ایران اسلامی و توانایی کشورمان در هدف قرار دادن رژیم اشغالگر قدس در صورت ارتکاب هرگونه حماقت، سبب وحشت این رژیم شده است. برگزاری رزمایش موشکی جمهوری‏ اسلامی ایران در بحبوحه تلاش غرب برای اعمال فشار به ایران، موجی از نگرانی را در بین صهیونیستها و سایر دشمنان انقلاب را به‏‌راه انداخته است. بامداد سه‌شنبه (18 اسفند) مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌‏زاده فرمانده نیروی ‏هوافضای سپاه آغاز شد.

این رزمایش با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌‏ی وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی» و به‏‌منظور نشان دادن قدرت بازدارندگی و آمادگی همه‌‏جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور، در چند مرحله در نقاط مختلف کشور، با شلیک موشک‏های بالستیک آغاز شد.

روزنامه وال‏استریت‏ ژورنال نوشت: واشنگتن برنامه موشکی ایران را تهدیدی علیه رژیم اسرائیل و کشورهای‏ متحدش در حاشیه خلیج فارس می‏‌داند.

یک روزنامه الجزایری نوشت: سامانه موشکی ایران قادر است در دقایق نخست درگیری، تمام قسمت‏های ناوگان دریایی آمریکا را در خلیج فارس متلاشی و به لاشه کشتی و ناو جنگی تبدیل کند.

سردار امیرعلی حاجی‌‏زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به آغاز مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت و موفقیت‌‏آمیز بودن پرتاب موشک‏های بالستیک گفت: این رزمایش با روشی متفاوت‌‏تر از رزمایش‏های ‏مشابه از چند روز گذشته با پرتاب انواع موشک‏های بالستیک دوربرد، میان‏‌برد و کوتاه‌‏برد در مناطق گوناگونی از پهنه ایران اسلامی آغاز شده است. سردار حاجی‏‌زاده اضافه کردند: در آغاز مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، موشک‏های پرتاب‌‏شده از سیلو، نقطه‌‏ای در فاصله 700 کیلومتری را مورد اصابت و انهدام قرار دادند.

اهداف رزمایش‏

سردار حاجی‏‌زاده در بیان اهداف این رزمایش خاطرنشان کرد: نشان دادن «قدرت بازدارندگی» و «آمادگی‏‌های‏ همه‏‌جانبه نیروهای مسلح به‏‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور، از مهم‏ترین اهداف این رزمایش است.

سردار افزود: طی این رزمایش تلاش می‏‌کنیم ضمن ارتقای توان و آمادگی رزمی یگانها و پایگاههای موشکی، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و در برنامه‏‌های آتی از آن بهره‏‌برداری بهینه کنیم.

سردار حاجی‏‌زاده اجرای رزمایش اقتدار ولایت را پیام روشنی به نظام سلطه و استکبار و دشمنان انقلاب، نظام و ملت ایران دانست و تصریح کرد: دشمنان اصلی ما که در زمزمه‏‌هایی از طراحی، مرحله جدیدی از تحریم موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران را کلید زده و در پی تضعیف توان موشکی و اقتدار دفاعی کشور و تهدید امنیت ملی ایران برآمده‌‏اند، باید بدانند فرزندان ملت ایران در سپاه و دیگر نیروهای مسلح و مدافع انقلاب و کشور، به کسی باج نخواهند داد و در مقابل زیاده‌‏خواهی آنان خواهند ایستاد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تشریح مراحل و اقدامات صورت‌‏گرفته در رزمایش اقتدار ولایت خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته پرتاب انواع موشک‏های بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر صورت پذیرفته و طیف متنوعی از موشک‏های ایرانی به غرش درآمده‌‏اند. با توجه به این‏که هنوز جای رشد و تعالی در نیروهای مسلح وجود دارد و نیازمندی‌‏های دفاعی لازم برای ایران اسلامی در منطقه‌‏ای مانند جنوب غرب آسیا که سرشار از خطرات مختلف است، بیش از توانایی اکنون است، نیروهای مسلح توانسته‌‏اند بخشی از انتظارات را از خود به‏‌خوبی پاسخ داده و در مسیر تحقق اهداف خود حرکت کنند. امید است به همت کلیه مسؤولان به‌‏ویژه قوه محترم مجریه و بالطبع ستاد کل نیروهای مسلح و با برنامه‏‌ریزی مناسب و توجه به ظرفیت‏های داخلی برای رشد توانایی‏‌ها و دستاوردهای نیروهای مسلح شاهد نزدیک شدن این نیروها به سطح بالاتری از توان رزمی، عملیاتی و اطلاعاتی باشیم.