دیدار ظریف با دبیر اجرائی اسکاپ

 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در دیدار با خانم 'شمشاد اختر' معاون دبیر کل سازمان ملل و دبیر اجرائی اسکاپ در مورد مسائل مختلف این نهاد سازمان ملل متحد گفت وگو و رایزنی کرد.

در پایان این دیدار، ضیافت ناهار دبیر اجرائی اسکاپ به افتخار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و 'سرتاج عزیز' مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی برگزار شد.

 

دبیر اجرائی اسکاپ و دو مقام بلندپایه ایران و پاکستان در ابتدای ضیافت ناهار، دیدگاه های خود در خصوص اسکاپ و برنامه های آن را ارائه کردند.

سفیر ایران در تایلند نماینده دائم ایران در کمیسیون اقتصادی اجتماعی ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) است و هفتاد و یکمین نشست سالانه این کمیسیون امسال در بانکوک برگزار شد.

پیشنهاد ایران برای تاسیس 'اپدیم' امسال در هفتاد و یکمین اجلاس اسکاپ در منطقه آسیا و اقیانوسیه مطرح و با اجماع وزیران و مقامات عالیرتبه شرکت کننده به تصویب رسید.

 

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای منطقه آسیا و اقیانوسیه با عضویت بیش از 60 کشور منطقه ای و فرامنطقه ای بزرگترین کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (آنکتاد) است که معاون دبیرکل سازمان ملل ریاست این کمیسیون را بر عهده دارد.