حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور امروز در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تخلف محمدرضا نجفی برای حضور در انتخابات محرز شده است یا خیر اظهار داشت: آن چیزی که مربوط به مقدمات ثبت نام بوده و مربوط به وزارت کشور هم می‌شود این است که آقای نجفی روند قانونی را طی کرده و الان هم نتیجه انتخابات اعلام شده و بررسی این موضوع در حوزه شورای نگهبان قرار گرفته است و باید صبوری کنیم تا ببینیم که نظر شورای نگهبان چیست.

وی افزود:از نظر وزارت کشور ایشان منتخب است.

سخنگوی وزارت کشور در رابطه با شکایت صورت گرفته در این رابطه تصریح کرد: بررسی این موضوع از حوزه وزارت کشور خارج است و الان موضوع در صلاحیت شورای نگهبان است. باید ببینیم شورای نگهبان چه تصمیمی می‌گیرد.

امیری در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیکی در مرحله دوم گفت: این آمادگی وجود دارد که مرحله دوم انتخابات مجلس الکترونیکی برگزار شود و مکاتبه‌ای هم با شورای نگهبان انجام شده و منتظر نظر نهایی این شورا هستیم.

امیری در رابطه با زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس نیز گفت: بیست و هفت فروردین و بیستم اردیبهشت ماه دو تاریخ پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات است که این دو تاریخ به شورای نگهبان اعلام شده و منتظر نظر نهایی آن‌ها هستیم.