سعودی ها پس از مرگ پادشاه قبلی ، اقدامات مخرب خود را در منطقه گسترش دادند و امروز با اقدماتی که پادشاهی عربستان انجام داده؛  منطقه در یک جنگ مستمر قرار گرفته که راه خروجی تاکنون برای آن پیش بینی نشده است.

 

اخیرا سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران سخنان مهمی را درباره نقش پادشاهی سعودی در منطقه غرب آسیا مطرح کرده که نشان می دهد عربستان  به دنبال پیاده سازی چه اهدافی است.

***بازخوانی سخنان "فرمانده سپاه قدس"

سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهدای مسجد الرسول شهر کرمان با اشاره به نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهارداشت: کشوری با نجابت تر، صلح طلب تر و مدارا کننده تر از ایران اسلامی با همسایگان نداریم و این کشور برای هیچ یک از همسایگان خود گزند عملی و حرفی نداشته است.

 

وی گفت: با وجود آنکه دنیا، دنیایی پر از ظلم بوده ، جمهوری اسلامی در هیچ کجا تعرضی نداشته است. فرمانده سپاه قدس  افزود: در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد که ما در جایی نسبت به سعودی ها و حکومت آنها به رغم نامشروع بودن آن، به رغم اینکه مردم آن هیچ نقشی در سلطه و حکومت ندارند و به رغم اینکه این حکومت در سلطه یک خانواده است، ماجراجویی کرده باشیم.

 

وی  ادامه داد: همواره این سعودی بوده که علیه اسلام و ما ماجراجویی کرده است. فرمانده سپاه قدس با اشاره به حوادث یمن گفت: وقتی یک کشور به ظاهر اسلامی با مسلمانان در یمن اینگونه در طول یک سال، در تمام ساعات و بدون هیچ گونه مراعات اسلامی، حقوقی و انسانی بمباران می کند و وحشیانه زن و مرد را به خاک و خون می کشاند، چه معنایی دارد.

سرلشکر سلیمانی  افزود: حزب الله لبنان که به عنوان یک حزب عربی و اسلامی ماجراجویی علیه عربستان نکرده است؛ حتی به تنهایی کاری که همه ارتش های عرب از سال 47 تا پایان دهه 60 میلادی نتوانستند انجام دهند، را در دفاع از عرب انجام و دشمن مسلمانان را شکست داد و او که ماجراجویی نکرده است.

 **لیست ماجراجویی های ضد ایرانی رژیم سعودی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی ایران از سوی "صدام حسین" رئیس حزب بعث عراق حمله نظامی شد و البته پادشاهی عربستان در جنگ تحمیلی کمک های گسترده ای به ارتش "صدام حسین" داشت و این یکی از ماجراجویی هایی بود که علیه ایران انجام شد.

 

در اواخر دهه 60 زمانی که حجاج به خانه خدا رهسپار شدند و در زمان ادای برائت از مشرکین حجاج ، مزدوران رژیم سعودی به حجاج بی دفاع ایرانی با سنگ و باتوم و آب جوش حمله کردند و صدها نفر را به شهادت رساندند و این دومین ماجراجویی بود که رژیم سعودی علیه ایران انجام داد.

ملت ایران هیچگاه خاطره این  جنایت  عربستان را از خاطر نمی برد و به خوبی به یاد دارد که چگونه عربستان به جای میزبانی، رسم  "مهمان کشی"  را  سرلوحه کار خود قرار داد  و  صدها  نفر را به شهادت رساند.

 

سومین ماجراجویی رژیم سعودی به زمان حد فاصل سال های 2000 تا 2003 باز می گردد که در این زمان پادشاه وقت عربستان تلاش می کرد تا با زمینه چینی برای 11 سپتامبر آن را به نام ایران ثبت کند تا به کشورمان تهاجم نظامی شود که البته موفق نشد و این سومین ماجراجویی عربستان سعودی ضد ایران بود.

چهارمین ماجراجویی عربستان سعودی به کارشکنی مقامات این کشور در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران باز می گردد که البته تایید توافق هسته ای نشان داد که این ماجراجویی دیپلماتیک سعودی ها راه به جایی نبرده است.

پنجمین ماجراجویی عربستان سعودی ضد ایران فاجعه منا بود که حقیقتا دل هر ایرانی را به درد می آورد. در فاجعه منا در اثر سو مدیریت حکام سعودی و بی کفایتی این کشور صدها ایرانی جان باختند که البته این اقدام به مراتب فجیع تر از اتفاق اواخر دهه 60 بود و هزاران مسلمان نیز جان باختند.

ششمین ماجراجویی رژیم سعودی به اقدام آن ها در قطع روابط دیپلماتیک و تحریک کشورهای منطقه به دنباله روی از سعودی ها باز می گردد که البته همه کشورها با عربستان همگام نشدند.

البته ماجراجویی های بسیاری توسط رژیم سعودی ضد ایران صورت گرفته و فقط به صورت تیتر وار و فشرده به آن اشاره شده است. البته سعودی ها ماجراجویی هایی نیز ضد جهان اسلام و مقاومت منطقه داشتند که به مهمترین آن ها می پردازیم.

 

**لیست ماجراجویی های عربستان ضد مقاومت و جهان اسلام

یکی از ماجراجویی های منطقه ای رژیم سعودی مربوط به سال 2006 میلادی است. در سال 2006 میلادی و با آغاز جنگ 33 روزه ، عربستان سعودی پشتیبانی از اسرائیل را سرلوحه کار خود قرار داد و یکی از شاهزاده های سعودی در آن زمان برنابودی حزب الله تاکید کرد که نه تنها این اتفاق نیفتاد ، بلکه سعودی ها در این آوردگاه با وجود کمک های گسترده به اسرائیل شکست خوردند.

دومین ماجراجویی سعودی ها دخالت نظامی غیر مستقیم و حمایت از تروریست های داعش و جبهه النصره و ارتش آزاد در سوریه و تلاش برای سرنگون کردن نظام سوریه بود که این اتفاق نیفتاد. البته این کشور 100 ها میلیارد دلار خسارت مالی دیده و زیرساخت هایش ویران شده که یکی از مقصران اصلی این ویرانی رژیم سعودی است.

 

 

 

"جو  بایدن" پیشتر گفته بود که عربستان میلیاردها دلار و هزاران تن از اسلحه برای ضربه به نظام سوریه به کار گرفته و خودروی‌های بمب‌گذاری شده که از قلمون به سوی لبنان می آمد با مدیریت عربستان بوده است.

سومین ماجراجویی رژیم سعودی دخالت نظامی مستقیم در جنگ یمن از سال 2015 میلادی بود که نتیجه آن شکست در برابر ارتش و انصارالله یمن، تحلیل رفتن توان نظامی عربستان و ... بوده است که تاکنون سعودی ها صدها کشته در جنگ یمن تلفات دادند.

ماجراجویی بعدی رژیم سعودی دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله سوریه ، لبنان، یمن، عراق و .... است که البته مردم این کشورها دخالت سیاسی و نظامی سعودی ها را تاکنون برنتابیدند .

ماجراجویی پنجم رژیم سعودی قصد اعزام نیروی زمینی به سوریه و دخالت نظامی درر این کشور بوده که با شکست مواجه شده است. ماجراجویی ششم مشارکت در تاکتیک  "پلان بی" در جنوب سوریه بوده  که تاکنون عملیاتی نشده است.  

ماجراجویی هفتم رژیم سعودی "قرار دادن نام حزب الله در فهرست گروه های تروریستی"  بوده که یک اقدام اشتباه و "کمک به اسرائیل"  به حساب می آید که اقدامی قابل تامل به نظر می رسد.

 

 

در مجموع هم در حوزه ایران، جهان اسلام و هم در حوزه مقاومت سعودی ها ماجراجویی های گسترده ای را انجام دادند که در این گزارش تنها به گوشه کوچکی از آن اشاره شده بود که کلیات آن مورد توجه فرمانده سپاه قدس قرار گرفته است و به ذکر یک جمله اکتفا شد که  "سعودی ها علیه ما و جهان اسلام ماجراجویی می کنند".