وزیر خارجه استرالیا با ظریف درباره برنامه موشکی ایران رایزنی می‌کند

رسانه‌های استرالیا می‌گویند «جولی بیشاپ» وزیر خارجه این کشور وعده داده در دیداری که در هفته جاری با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در «کانبرا» خواهد داشت مسائل مربوط به حقوق بشر را مطرح خواهد کرد. 

محمد جواد ظریف قرار است هفته جاری با وزیر خارجه استرالیا، وزیر دارایی، وزیر امور مهاجرت و احتمالاً نخست‌وزیر این کشور دیدار کند. 

استرالیا، امیدوار به رسیدن به توافق با ایران بر سر انتقال هزاران مهاجر به این کشور و علاوه بر آن ارتقاء راوبط تجاری با ایران است. 

مباحث حقوق بشر نیز چنانکه پایگاه خبری «ای‌بی‌سی» نوشته، از جمله موضوعاتی خواهد بود که در دستور کار قرار خواهد داشت. 

بیشاپ به این رسانه گفت: «دولت استرالیا همواره چه در روابط دوجانبه و چه از طریق سازمان‌های متبوع سازمان ملل از ایران خواسته در زمینه حقوق بشر پیشرفت نشان دهد.»

وی افزود: «من، یک بار دیگر وقتی هفته جاری با دکتر ظریف دیدار کنم، بار دیگر سوابق ایران در زمینه حقوق بشر را مطرح خواهم کرد،؛ همان‌طور که هنگام سفر به تهران در آوریل 2015 چنین کردم.»  

خبرگزاری رویترز، هم بامداد دوشنبه گزارش داده «بی‌شاپ» در دیدار با آقای ظریف، او را در موضوع آزمایش‌های موشکی ایران به چالش خواهد کشید.  

وزیر خارجه استرالیا در فیجی گفت: «این تعهد ایران است که ثابت کند در مسیر بازگشت برای تبدیل شدن به بازیگری بین‌المللی دارد.»