علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان دومین و آخرین مخالف دو فوریت لایحه دو دوازدهم بودجه 95 اظهار داشت: انضباط مالی در صدر مسائل مالی و بودجه نویسی قرار دارد، ما فکر می‌کردیم ارائه لایحه دو دوازدهم با روی کارآمدن دولت جدید تمام می‌شود اما ظاهراً سنتی در بدنه سازمان برنامه ریزی کشور است که عادت ندارند کارها را به موقع انجام دهند و تمام کنند.

وی افزود: حرف ما این است که تنخواه گردان «بودجه» نیست، بلکه راهی است که آیین نامه مجلس برای شرایط اضطراری و خاص آن را پیش بینی کرده و در نظر گرفته است.

نماینده تهران در مجلس همچنین از مجلس برای بررسی نکردن بودجه 95 در موعد مقرر انتقاد و تصریح کرد: مجلس می‌توانست با کوچکتر کردن ظرف زمانی، به موقع لایحه بودجه 95 را مورد رسیدگی قرار دهد و به اتمام برساند، چون وقتی به تنخواه گردان تن می‌دهیم، یعنی به بی انضباطی مالی تن داده ایم که سر منشاء همه مفسده‌های مالی است.

محجوب تأکید کرد: در طول 5 سال اخیر این سومین بار است که بودجه دو دوازدهم در مجلس بررسی می‌شود که شایسته مجلس نیست، باید اصلاحات و اقداماتی در آیین نامه داخلی مجلس صورت گیرد که این روال برای همیشه تعطیل شود.

وی متذکر شد: باید بودجه را در زمان مقرر تصویب می‌کردیم نه اینکه مجلس را تعطیل می‌کردیم و بعد بگوییم چون مجلس تعطیل بود، بودجه را بررسی نکردیم، چرا کمیسیون تلفیق سه یا چهار شیفت کار نکرد تا در نهایت از انضباط مالی پاسداری شود.