حجم جنگ رسانه‌ای عربستان علیه ایران این روزها در اوج خود قرار دارد تا جایی که یک روزنامه سعودی در یادداشتی، دشمن نخست دنیای عرب و عربستان را به جای رژیم صهیونیستی، ایران اعلام کرد.

روزنامه سعودی الجزیره، به قلم «محمد آل شیخ» در یادداشتی می‌نویسد: لازم است تا بدون تعارف، پاسخ کسانی که می‌گویند اسرائیل دشمن اول ماست و ایران در این قضیه در کنار اعراب است را بدهیم.

وی در همان ابتدا تأکید می‌کند: بله، اسرائیل برای عربِ شمال همچون مصر، تهدیدکننده امنیت و ثبات آن است؛ اما به نسبت عربستان و کشورهای خلیج [فارس] ایران است نه اسرائیل که تهدید اصلی محسوب می‌شود و ایران قضیه فلسطین و آزادی‌اش را بهانه‌ای برای نفوذ به عمق جهان عرب قرار داده است.

آل شیخ می‌افزاید: بله قضیه فلسطین و آزادی قدس از اسرائیل، اولین دغدغه تاریخی اعراب است؛ اما در حال حاضر و در سایه اهداف ایران، دشمن فارسی مقدم بر اسرائیل و مقابله با آن ضروری‌تر از مقابله با اسرائیل است.

وی سپس برای توجیه ادعای خود می‌نویسد: در زمانی که صدام کویت را اشغال کرد، در آن زمان اولویت ما آزادی کویت و مبارزه با صدام و نه مبارزه با اسرائیل بود. در حال حاضر نیز مسأله ما با ایران مسأله خطر موجودیت است و ما در این قبال مسامحه نمی‌کنیم.

«محمد آل شیخ» ادامه می دهد: مردم کشورهای لبنان، مصر و فلسطین باید این را بخوبی بفهمند. گمان نمی‌کنم کسی در کشورهای خلیج [فارس] باشد و دشمنی با اسرائیل را مقدم بر ایران بداند.

مردم لبنان و سوریه اگر این توقع را از ما دارند که خطر اسرائیل را مقدم بر ایران بدانیم، باید بگویم که آن‌ها در توهم به سر می‌برند؛ من مستقیما به آن‌ها می‌گویم که هر شخصی که در کشورهای خلیج [فارس] بگوید خطر اسرائیل مهم‌تر از ایران است، به کشورش و امنیت آن خیانت کرده است.