ظریف با تجار و صاحبان صنایع استرالیا دیدار کرد

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه که در آخرین مقصد سفر آسیائی خود در استرالیا بسر می برد شب گذشته برای دیدار با ایرانیان مقیم و کمیسیون بازرگانی این کشور از کانبرا وارد سیدنی شد.

 

وزیرامورخارجه کشورمان صبح امروز با حضور در کمیسیون تجارت دولت استرالیا با مسئولان این کمیسیون و نمایندگان موسسات و شرکت های بزرگ این کشور دیدار و در خصوص زمینه های گسترش روابط تجاری دو کشور گفتگو و رایزنی کرد.

 

 

ظریف در این دیدار با اشاره به رفع تحریم ها، به تشریح ظرفیت های ایران به عنوان باثبات ترین و دمکراتیک ترین کشور منطقه غرب آسیا دارای نیروی پرتعداد انسانی نخبه، توانائی های بالای بیوتکنولوژیک و نانوتکنولوژیک، بازار رقابتی جدید و جذاب، شبکه ارتباطی با آسیای مرکزی و قفقاز، روسیه و افغانستان، بندر چاه بهار و امکانات ارتباطی آن قبل از وصول به تنگه هرمز و خلیج فارس، پتروشیمی و توریسم، پرداخت.

 

مدیر اجرائی کمیسیون تجارت استرالیا در این دیدار با اعلام شروع به کار دفتر تجاری کشورش در ایران گفت: مسئولیت ارائه تسهیلات برای توسعه صادرات استرالیا با این کمیسیون است.

 

 وی افزود برای گسترش روابط تجاری وجود پوشش سیاسی مناسب و شناخت از ظرفیت ها ضروری است. مقدمات پوشش سیاسی لازم با رفع تحریم ها از ایران فراهم شده و امیدواریم با اینگونه نشست ها و تبادل هیات ها زمینه شناخت بیشتر بخش های تجاری از امکانات و ظرفیت های دو کشور فراهم شود. سپس نمایندگان چند سازمان و شرکت عمده استرالیایی فعال در زمینه های آب، کشاورزی، انرژی، معدن و ... درباره توانائی های خود و زمینه های همکاری مشترک با ایران مطالبی ارائه کردند.