مرحله نهایی رزمایش "اقتدار ولایت" نیروی هوافضای سپاه پاسداران در روزهای 19 و 20 اسفند ماه سال 94 در مناطق مختلف کشور برگزار شد؛ رزمایشی که با پرتاب موفقیت آمیز موشک های عماد، قیام، قدر و شهاب، بار دیگر توانمندی خارق العاده و بومی متخصصان هوافضای کشورمان را به اثبات رساند. شلیک هایی با برد چندصد کیلومتر که اعتماد و آسودگی را در دل هموطنان و همچنین مردم کشورهای همسایه ایجاد کرد و از آن سو موجب ترس و نگرانی دشمنان قسم خورده کشورمان شد.

 

بلافاصله پس از پایان این رزمایش و حتی در حین انجام آن، مقامات آمریکایی در سطح وزارت خارجه و حتی رئیس جمهور اوباما مواضع و هشدارهای خود را در خصوص برگزاری این رزمایش به اشکال و انحای مختلف ابراز کردند و از بردن این پرونده به شورای امنیت سازمان ملل متحد دم زدند. دلیل آنها نیز آن بود که رزمایش اقتدار ولایت نیروی هوافضای سپاه، ناقض قطعنامه شورای امنیت است؛ حال آنکه موشک های آزمایش شده در این رزمایش به هیچ وجه قابلیت حمل کلاهک هسته ای را نداشتند.

 

این در حالی بود که چند ماه پیش و قبل از حصول برجام، آمریکایی ها در واکنش به آزمایش موشک عماد، آن را نقض قطعنامه سازمان ملل دانستند و برخی از مقامات کنگره آمریکا نیز درصدد وضع تحریم های جدید علیه ایران به دلیل این آزمایش موشکی برآمدند.

 

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه که در کنار سردار جعفری فرمانده کل سپاه و سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در مرحله نهایی رزمایش "اقتدار ولایت" حضور داشت، در خصوص مداخلات و سنگ اندازی های آمریکایی ها در این زمینه گفت: همه دنیا باید بدانند که توانایی موشکی و دفاعی ما تابع اراده و خواست سیاسی هیچ قدرتی در جهان نیست و اگر هم قطعنامه‌ای علیه ما صادر می‌کنند، تنها آرزوهاییست که بر روی کاغذ می‌آورند در حالی که موشک‌های پیشرفته ایران یک واقعیت روی زمین است.

 

وی با بیان اینکه این رزمایش در امتداد رزمایش‌های سالیانه سپاه بود که به منظور تست و ارزیابی توانمندی‌های موشکی انجام می شود افزود: توانمندی موشکی و دفاعی ایران هیچگاه منحرف و متوقف نخواهد شد و بارها نیز اعلام کرده‌ایم که این توانمندی را با متون قطعنامه‌های سیاسی تنظیم نخواهیم کرد.