هفته نامه ساندی تایمز نوشت شاهزاده چارلز علاقه زیادی برای انجام سفر به ایران نشان داده و وزارت امور خارجه و دربار بریتانیا در حال گفت‌وگو با تهران هستند تا سفری که این روزنامه از آن به عنوان یک "تحول بزرگ دیپلماتیک" یاد کرده، انجام شود.

ولیعهد بریتانیا 12 سال پیش برای بازدید از شهر زلزله‌زده بم به ایران  سفر کرد. ساندی‌تایمز نوشت با وجود آنکه وی در سفر قبلی خود با برخی مقامات ایران دیدا کرد اما در آن زمان اعلام شد وی به عنوان رئیس صلیب سرخ انگلیس به ایران سفر کرده است.

به گزارش بی بی سی، سفر احتمالی او به ایران، اولین دیدار رسمی یک عضو خاندان سلطنتی بریتانیا از ایران در چهار دهه گذشته خواهد بود. آخرین بار ملکه مادر در سال 1975، چهار سال قبل از انقلاب اسلامی، به ایران سفر کرده بود.

ساندی تایمز به نقل از یک منبع در دربار بریتانیا از تمایل شدید چارلز به انجام این سفر خبر داده و گفته که او امیدوار است با استفاده از نقشش به عنوان یک دیپلمات بتواند ایران و بریتانیا را به گفت‌وگو و روابط بیشتر ترغیب کند.

این روزنامه چارلز را یکی علاقه‌مندان جدی تاریخ و فرهنگ ایران معرفی کرده و در عنوان گزارش خود او را "خوره" ایران لقب داده است.

قرار است وزیر تجارت بریتانیا هم به زودی همراه با یک هیئت تجاری به ایران سفر کند.