دولت برای اقتصاد مقاومتی هیچ اقدام عملی نشان نداده است/ مشکلات اقتصادی برطرف نشود ظرفیت بحران سیاسی را دارد

گروه سیاسی-حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با افکارنیوز اظهار کرد: انتخاب  چند باره نشان اقتصادی برای سال 95 از سوی امام خامنه ای، حاکی از آسیب پذیری این بخش از مسائل کشوراست

 

 وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی قریب به سه سال است که منتظر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی توسط دولت هستند تا کشور از آسیب پذیری در برابر تحریمها و فشار های اقتصادی دشمن نجات یابد .

 

ترقی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تلاشها و بخشنامه ها و برنامه ریزی های انجام شده توسط دولت در رابطه با اقتصاد مقاومتی , هنوز هیچ اقدام عملی موثری صورت نگرفته و اقتصاد کشور همچنان در بخشهایی آسیب پذیر است .

وی ادامه داد : دولت در طی این 900 روز فعالیت خود نتوانسته مشکلات اقتصادی از قبیل عدم رونق در تولید و کسب و کار که موجب کاهش درآمد ملی می شود و بیکاری و فقر و رکود وکاهش شدید رشد اقتصادی و عقب ماندن از چشم انداز 20 ساله کشور و نرسیدن به جایگاه منطقه ای ترسیم شده برای ایران را حل کند , لذا به مطالبه عمومی مردم در انتخابات تبدیل شده است .این نوع مطالبات چون با زندگی روز مره مردم مربوط است و برای مردم قابل لمس و احساس است , اگر تامین نشود ؛ ظرفیت آنرا دارد که به یک بحران سیاسی تبدیل شود . عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: در گذشته نیز دیده ایم که بی توجهی به این مطالبات در دوران سازندگی موجب بروز بحران اجتماعی و امنیتی در 9 خرداد مشهد و اسلام شهر و شیراز و قزوین و .. شد .

ترقی بیان داشت: متاسفانه یکی از منتخبین مجلس دهم که از جبهه اصولگرائی به جبهه اصلاح طلبان رفته است . و مسئولیت مرکز پژوهشی مجلس را بعهده دارد در اظهار نظراخیر خود بر خلاف مطالبه مردم و تاکید مقام معظم رهبری گفت که  بیکاری و گرانی و مشکلات جوانان در اولویت مسائل کشور نیست .   این نوع تفکر ناشی از همان اشتباه در روشهای اداره کشور و عدم شناخت درست مطالبات مردم و اولویتهای کشور است که منجر به تصمیمات غلط یا غیر اولویت دار مسئولین میگردد.

وی اظهار داشت: ب اگر دولت مشکلات فوق  را در جامعه قبول داشته و بعنوان واقعیت ملموس میپذیرد باید راه حل عملی آنرا دنبال وبه اقدام جدی دست بزند .

ترقی خاطرنشان کرد: احسن الحالی که دولت در سال 95 باید بدان دست یابد اقدام عملی در اجرای اقتصاد مقاومتی و عبور از شعار و حرف در این رابطه است .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: جنگ با بیکاری، جنگ با رکود، مهار گرانی و ایستادگی در برابر تهدیدات دشمن چهار جبهه ایست که با اقتصاد مقاومتی و اجرای آن می توان وارد مبارزه شد و سرنوشت جامعه و کشور را تغییر داد .

وی افزود: تعابیر رهبر معظم انقلاب در پیام ایشان نشان میدهد که برخورد با بیکاری و رکود از حالت عادی خارج شده و نیازمند به جنگ است .و حالت جنگی و ابزار جنگی و روحیه جنگی باید گرفت .

ترقی با بیان اینکه مقابله با بیکاری 5میلیون جوان یک جبهه  جنگی تما م عیار است گفت: مقابله با رکود سنگین دوساله در اقتصاد به یک  قدرت و رزمایش عظیم نیاز دارد بنابر این نمی توان با حالت عادی این مشکلات را حل کرد و نیاز است  مجلس و دولت و مردم دست در دست یکدیگر با این مشکلات به مقابله برخیزند و بدانند که بی توجهی به این مسائل چه عواقب خطر ناک اجتماعی ای را بدنبال خواهد داشت .