برای افزایش قدرت دفاعی و انجام رزمایش به حرف بیگانگان گوش نمی‌دهیم

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم استقبال از سی و هشتمین ناوگروه نداجا و بدرقه چهلمین ناوگروه این نیرو اظهار داشت: ناوگروه سی و هشتم که امروز در منطقه یکم پهلو گرفت، اضافه بر ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی که سایر ناوگروه‌ها نیز بر عهده داشتند، بحث آموزش عملی دانشجویان را نیز انجام داده است.

 

وی با اشاره به اینکه عبور از خط استوا و حضور در نیم‎کره جنوبی، بازدید از بندر دارالسلام تانزانیا و رساندن پیام صلح و دوستی از مهمترین ماموریت‌های ناوگروه سی و هشتم بوده است، ادامه داد: حضور در خلیج عدن و مبارزه با دزدی دریایی جزو دیگر ماموریت‌های ناوگروه سی و هشتم بوده است.

 

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: این که ما شاهد عبور بی دردسر و ایمن کشتی‌های ایرانی هستیم، به دلیل حضور مستمر و مقتدرانه ناوهای جمهوری اسلامی ایران در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ است.

 

سیاری از پاسخ قاطعانه ناو ایرانی به تهدید ناو یکی از کشورهای ائتلاف در قبال نفتکش ایرانی، به عنوان یک مورد ویژه یاد کرد و گفت: این ناو ائتلافی جلوی یکی از نفتکش‌های ما را می‌گیرد و فصد ورود و بازدید از آن را داشته که با حضور ناوشکن شهید نقدی جمهوری اسلامی و اعلام اینکه این نفتکش تحت اسکورت ایران است، ناو ائتلافی منطقه را ترک می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه این مسئله نشان‌دهنده اقتدار ما در منطقه است، اضافه کرد: ناوگروه چهلم نیز امروز اعزام می‌شود و امنیت را در خلیج عدن و دریای سرخ تامین خواهد کرد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما اثبات کرده‌ایم که تحت تاثیر تحریم قرار نگرفته‌ایم و در همین چارچوب بزرگترین پیشرفت‌ها را به معرض نمایش گذاشته‌ایم که ساخت ناوشکن جماران و دماوند و به‌زودی ناوشکن سهند، از نمونه کارهایی است که در همین فشار تحریم انجام شده است.

 

دریادار سیاری تصریح کرد: اگر همه کشورهای مخالف ما برای جلوگیری از پیشرفت کار در نیروی دریایی جمع شوند، قطعا موفق نخواهند شد و با اقتدار مسیر ساخت و ساز را انجام می‌دهیم.