یادداشت ضد ایرانی سفیر امارات در واشنگتن

یوسف العطیبه سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن در یادداشتی که در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده نوشت: فریب نخورید، ایرانی که ما می‌شناسیم خطرناکتر از همیشه است. 

سفیر امارات متحده عربی در آمریکا یادداشتی با عنوان «یک سال پس از توافق هسته‌ای ایران» در بخش نظرات روزنامه وال استریت ژورنال نوشته و ادعاها و اظهاراتی ضد ایرانی در آن مطرح کرده است.

یوسف العطیبه نوشت: «در زمان توافق درباره چارچوب برنامه اقدام جامع اقدام مشترک، رئیس‌جمهور اوباما گفت که این توافق جهان را امن‌تر خواهد کرد. شاید اینطور باشد اما این موضوع فقط در کوتاه مدت و منحصر به موضوع تکثیر سلاح‌‎های هسته‌ای ایران بود».

این مقام اماراتی ادامه داد: «متاسفانه علی رغم آن همه حرف‌ درباره تغییر، ایرانی که ما برای مدت طولانی می‌شناسیم، خصم، توسعه طلب و خشن بوده و این موضوع همچنان ساری و جاری است و این کشور از هر زمان دیگری، خطرناک‌تر است».

العطیبیه با پیش کشیدن ادعاهای امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی نوشت: «در امارات متحده عربی ما به دنبال راه‌ها برای همزیستی با ایران هستیم. شاید هیچ کشوری به اندازه ما از روابط عادی و نرمال با ایران، سود نمی‌برد. کاهش تنش‌ها به ازسرگیری روابط و پیوندهای تجاری، تبادلات و همکاری‌ها در حوزه انرژی و فرهنگی و آغاز فرایندی برای حل اختلاف ۴۵ ساله کمک می‌کند».

سفیر امارات در آمریکا با مطرح کردن آزمایش‌های موشکی ایران و بازداشت ۱۰ نظامی آمریکایی در اب‌های خلیج فارس ادامه داد: «اما از زمان توافق هسته‌ای، ایران اقدامات تحریک‌آمیز خودش را تشدید کرده است».

او که کشورش در تجاوز نظامی همه جانبه ائتلاف عربستان سعودی به یمن حضور مستمر و گسترده‌ای داشته است، ادعای تکراری و بی اساس «حمایت ایران از حوثی‌ها و ارسال تسلیحات» را تکرار کرد.