توصیه جدید هاشمی‌رفسنجانی به مخالفان

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار جمعی از سرداران بازنشسته سپاه پاسداران گرفته تا اعضای شورای شهر تهران، هنرمندان عرصه تئائر و سینما و مدیران، مسؤولان، مدیران و کارکنان شرکت سایپا، نویسندگان، محققان، پژوهشگران، رزمندگان سال‌های دفاع مقدس، جانبازان، خانواده‌های شهدا، با تبریک سال نو، شرایط امروز برای کشور و منطقه جدید و قابل تأمل خواند و گفت: اگر تا دیروز جوامع بشری، کشورها و دولت‌ها از تفنگ‌ تروریست‌ها می‌ترسیدند، امروز از دسترسی آنها به مواد شیمیایی می‌ترسند.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمنان اسلام برای تعمیق اختلافات مذهبی در جهان اسلام و با تأکید بر نگرانی‌های رهبری نظام از ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در داخل کشور، گفت: کسانی که هیچ تعهدی به اسلام واقعی ندارند، در کشورهای اسلامی و گاهی در داخل کشور به بهانه دفاع از شیعه و یا سنی، دیگران را تحریک و تشویق به تندروی می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به سخنان دلسوزانه جانبازی که در دیدار از مهاجرت نخبگان گفت، افزود: تأسف بیشتر اینجاست که به خاطر رکود، شغل مناسبی پیدا نمی‌کنند. جامعه به وجود آنان نیاز دارند و برای تحصیل آنها هزینه شده است، ولی راه درست این است که با توسعه دانش‌محور که سیاست‌ کلی نظام است و اکنون پس از رفع تحریم شرایطی به وجود آمد که نیروهای تحصیلکرده در داخل کشور خدمت کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حیف و میل‌های درآمدهای نفتی در سال‌های گذشته را تأسف انگیز خواند و گفت: واردات کالاهای بی‌کیفیت جایگزین تولیدات داخل شد و با افزایش هزینه‌ها، قدرت رقابت را از تولید‌گران داخلی گرفتند.

وی آگاهی مردم از اقدامات این جریان و واکنش آنها در انتخابات سال 92 را ستود و گفت: آن آگاهی را در انتخابات 7 اسفند 94 کاملتر کردند و نشان داده‌اند که هوشیارند و فریب تبلیغات منفی رسانه‌ها را نمی‌خورند.

هاشمی رفسنجانی، پیشرفت ابزار اطلاع‌رسانی را یکی از دلایل افزایش آگاهی مردم دانست و گفت: سانسور و تحریف در چنین شرایطی جواب نمی‌دهد و مردم ایران در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که علاوه بر هوشیاری و آگاهی، استعداد برتری نیز دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از تشدید فضای غیراخلاقی تخریب در جامعه، گفت: مخالفان می‌توانند به جای تخریب‌های غیراخلاقی، به انتقاد درست روی آورند که جامعه با انتقادات سازنده به طرف بهتر شدن امور می‌رود.

وی مکتب اهل بیت(ع) و وفاداری مردم را سرمایه‌ی بی‌نظیر انقلاب اسلامی در کشور دانست و گفت: می‌توان با این مکتب که عصاره اسلام اصیل است و با این مردم که در مراحل مختلف ثابت کرده‌اند که از انقلاب دفاع می‌کنند، کشور را ساخت و به جایگاه شایسته‌اش رساند.

هاشمی رفسنجانی، حضور مردم آگاه را برای تثبیت شرایط پیشرفت ایران ضروری دانست و گفت: مردم هوشیار که به بلوغ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رسیده باشند، مطالباتی دارند که در صورت برآورده شدن، ارزش و اعتبار جامعه در ابعاد داخلی و بین‌المللی به مراتب بالاتر می‌رود.

در آغاز این دیدار، آقایان جمالی، مدیر عامل سایپا ـ پژمان بازغی، هنرمند عرصه سینما ـ مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران ـ اثنی عشری، برادر دو شهید و جانباز دفاع مقدس و دکتر فیاض زاهد، از نویسندگان و محققان سیاسی و اجتماعی کشور، با تبریک سال نو، به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل مختلف پرداختند.

در پایان سخنرانی آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی نیز، خانم پیمانه ضرابی‌نژاد، همسر جانباز محمدعلی اثنی‌عشری، از میان جمعیت برخاست و گفت: آقای هاشمی، شما از هوشیاری مردم می‌گویید، در حالی که ما به عنوان نماینده مردم باید از شما به خاطر هدایت‌های فکری و سیاسی تشکر کنیم و البته باید صبر شما را در مقابل ناملایمات فراوان این سال‌ها ستود.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به وی، گفت: صبر واقعی را شما خانواده‌های شهدا و جانبازان تحمل می‌کنید که سال‌های سال است از عزیزان جانباز خود که می‌دانیم چه روزگار سختی دارند، نگه‌داری می‌کنید. صبر ما در مقابل حرف‌های سیاسی است که زودگذر است، اما صبر شما همیشه با شماست و اصلاً انقلاب اسلامی و امنیت امروز ایران مرهون صبر شماست.