تعلیق فعالیت‌های هاشمی رفسنجانی در شبکه‌های اجتماعی!
یک مشاور هاشمی به خبرنگار پایش گفت حساب‌های توئیتر، اینستاگرام و تلگرامی که به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایجاد شده در اختیار دبیر سایت ایشان بوده و وی بدون هماهنگی با رئیس مجمع تشخیص اقدام به انتشار مطالب می‌کرده است.

وی گفت که کلیه فعالیت‌های مجازی‌ای که به نام آیت‌الله هاشمی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شده به حالت تعلیق درآمده و تا زمان مشخص شدن مسئول ذیصلاح برای نظارت بر این گونه فعالیتها، فعالیت حساب‌های کاربری مربوطه متوقف شده است.

برخی منتقدان در واکنش به این خبر می‌گویند  جریان رسانه‌ای وابسته به هاشمی برای لاپوشانی گاف اخیر درباره سپری شدن دوره موشک، مدعی بودند حساب‌هایی که در توئیتر و در برنامه هاشمی است، اصلا ربطی به وی ندارد اما هم‌اکنون می‌گویند تمام حساب‌های توئیتری و تلگرامی و اینستاگرامی وی به حالت تعلیق درآمده است!

رجانیوز با اشاره به این تأیید و تکذیب‌ها نوشت: یک روز پس از سخنان صریح رهبر انقلاب، رسانه‌های حامی هاشمی به نقل از یک منبع مطلع اعلام کردند «آنچه در اخبار بعنوان توئیتر آیت‌الله هاشمی منتشر می‌شود، حساب کاربری یکی از دوستداران  ایشان است و محتوای آن، هیچ ارتباطی به آیت‌الله هاشمی ندارد. حدود دو ماه قبل اطلاعیه رسمی از سوی دفتر آیت‌الله هاشمی صادر شد که در آن انتساب حساب کاربری در شبکه های اجتماعی غیر از سایت رسمی ایشان تکذیب شد. بنابراین مجددا تاکید می‌شود صفحه فعال در توئیتر، کانال تلگرامی و اینستاگرام ایشان ربطی به آیت‌الله هاشمی ندارد. این حساب توئیتری، هر از چندگاه، سخنان قدیمی آیت‌الله هاشمی را پس از «کوتاه کردن» توئیت می‌کند.»  این ادعا در حالی بود که در شناسنامه توئیتر هاشمی، لینک سایت رسمی دفتر او به ثبت رسیده و عنوان شده که این حساب توئیتری «حساب رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی» است. متقابلا تبلیغات و مطالب این حساب توئیتری در پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی بارها منتشر شده بود. همچنین انتشار تصاویر اختصاصی و اولین اخبار دیدارهای هاشمی در این حساب توئیتر نیز شکی در انتساب این حساب کاربری به مجموعه دفتر و تیم رسانه‌ای دفتر هاشمی باقی نمی‌گذاشت.

این در حالی بود که یکی دیگر از سایتهای اصلاح‌طلب بعد از انتقاد رهبرمعظم انقلاب، با تأیید انتساب این حساب توئیتری به مجموعه رسانه‌ای دفتر هاشمی نوشته بود: «اکانت منتسب به آیت الله هاشمی در اختیار فردی است که سردبیر سایت هاشمی رفسنجانی (سایت دفتر هاشمی) است و حساب توئیتر و تلگرام نیز در اختیار اوست. این فرد با دسترسی به مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های قدیمی هاشمی و بر اساس شرایط روز، بخشی از سخنان او را گلچین و منتشر می‌کند که بعضی از آنها در این مدت باعث ناراحتی و حتی عصبانیت شدید آیت‌الله هاشمی شده است؛ مثل ماجرای قهر رهبر انقلاب از آیت‌الله مصباح در قبل از انقلاب که کاملا بدون هماهنگی هاشمی و با اشکالاتی جدی منتشر شد. او بارها به دلیل انتشار مطالبی بدون هماهنگی با تشر و واکنش تند هاشمی و نزدیکانش مواجه شده و سه بار تا مرز اخراج پیش رفته است.»  این سایت نهایتا اینگونه نتیجه‌گیری کرده بوده که «بنابر پیگیری از نزدیکان هاشمی، او از انتشار چنین مطالبی کاملا بی‌خبر است و هیچ یک از مطالب سایت و توئیتر با او چک نمی‌شود و به اصطلاح، روح هاشمی از مطالب «سایت هاشمی رفسنجانی» و توئیترش بی‌خبر است.»

پس از ناکام ماندن اعلام برائت دروغین این حساب توییتر از دفتر هاشمی، این حساب کاربری آن جمله را اصلاح کرد.

اکنون یکی از مشاوران هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت، از تعلیق حساب کاربری توئیتر هاشمی خبر می‌دهد. بنابراین خبر «حساب‌های توئیتر، اینستاگرام و تلگرامی که به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایجاد شده در اختیار دبیر سایت ایشان بوده و وی بدون هماهنگی با رئیس مجمع تشخیص اقدام به انتشار مطالب می‌کرده است.»

رجانیوز با بیان اینکه هاشمی باید از تاریخ درس عبرت بگیرد می‌افزاید: حاشیه‌های این ماجرا از اصل آن مهمتر است. ماجرای توئیت جنجالی هاشمی و نهیب صریح رهبر انقلاب «مشتی از خروار» بود که ثابت کرد هاشمی به عنوان یک شخصیت طراز اول نظام، نظارت و حتی خبری از آنچه رسانه‌های منسوب به او انجام می‌دهند ندارد. همسویی رسانه منسوب به هاشمی با دشمنان اولین باری نیست که اتفاق می‌افتد، بلکه این مسئله این بار چون مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت تا این حد حاشیه‌ساز شد.

اظهارنظر هاشمی درباره اینکه «نقل این جمله برای من هم تازگی داشت و گفتم که اصل آن جمله را بیاورند» و تعلیق رسانه‌های هاشمی در شبکه‌های اجتماعی نشان از این دارد هاشمی ظاهرا خبری از آنچه به نام او و توسط تیم رسانه‌‌ای دفترش انجام می‌گیرد و گرفته ندارد. تضعیف توان موشکی نظام همسو با آمریکا این‌بار بود، اما بارها اقدامات این چنینی توسط آنها تکرار شده است. از جمله اینکه به فاصله کوتاهی  پس از تمجید رهبر معظم انقلاب از آیات مصباح و یزدی و اینکه نبودن آنها در مجلس خبرگان مایه خسارت است، همین حساب کاربری توئیتر با انتشار عکسی از آیت‌الله مصباح و احمدی‌نژاد و با طعنه به تعبیر مطهری زمان که رهبر انقلاب درباره آیت‌الله مصباح فرموده‌اند نوشت: «شهید مطهری هرگز نردبان ترقی جریان انحرافی نشد.»