توانمندی درگیری با هر هواپیمایی را دارا هستیم

امیر سرتیپ اباذر جوکار  فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی اصفهان عصر روز گذشته (سه شنبه 17 فروردین) در جمع خبرنگاران بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی در طول انقلاب سکان‌دار امنیت کشور در بزرگ‌ترین غائله‌های کشور بوده است.

 

وی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس ارتش توانست کمر دشمن را بشکند اظهار داشت: ارتش در ابتدای جنگ از پیشروی دشمن جلوگیری و در ادامه با همراهی سپاه، بسیج و نیروهای مردمی دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

 

فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی اصفهان با بیان اینکه ارتش با ایجاد امنیت در سه حوزه هوایی، زمینی و دریایی شرایط توسعه کشور را فراهم کرده است، تصریح کرد: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی یکی از موارد لازم تغییر در رویکردهای دفاعی کشور بود که این مسئله در حوزه هوایی نیز صدق می‌کرد تا اینکه قرارگاه پدافند هوایی تشکیل شد.

 

جوکار ادامه داد: یکی از تهدیدات متوجه کشور در حوزه هوایی، وجود هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز بود بر این اساس نیاز بر این بود که شناسایی این هواپیماها انجام شود.

 

فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی اصفهان با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در این حوزه افزود: در حال حاضر با عملیات‌هایی که در این حوزه انجام داده‌ایم به دشمنان نشان داده‌ایم که از حریم هوایی خود دفاع خواهیم کرد.

 

وی بیان داشت: در بحث کشف و انهدام هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز به خوبی توانسته‌ایم هماهنگی لازم را در شبکه یکپارچه به وجود آوریم.

 

جوکار با بیان اینکه هیچ کشوری همانند ایران حریم هوایی‌اش امن نیست، تصریح کرد: در شرایط حاضر توانمندی درگیری با هر هواپیمایی را داریم.