در برجام پیروز شدیم؟/احمدی‌نژاد: چرا از من می‌پرسید؟

رئیس‌جمهور سابق کشورمان در یادواره شهدای مدافع حرم آمل با اشاره به اینکه برای سفر به شهرهای مازندران برنامه دارد، گفت: انقلاب اسلامی یک دعوت جهانی است و هیچ شیطانی توانایی ایستادن در برابر ملت ایران را نخواهد داشت.

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "در سفر به آمل سه توفیق نصیب من شده است"، اظهار کرد: مازندران برای ایران و بسیاری از حق‌طلبان و عدالت‌خواهان دنیا نامی آشناست. مازندران مردمانی نجیب، مومن، پرتلاش و مفید دارد که در طول تاریخ سهم بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در باورها و اعتقادات و علوی ملت ایران داشته‌اند.

 

وی با بیان اینکه "بخش مهمی از مکتب اسلام ناب محمدی مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مردم و بزرگان این خطه است"، افزود: دیار عالمان و مجاهدان و تلاشگران خستگی‌ناپذیر و دیار مهربانی و دیار یک‌رنگی یعنی استان سرفراز مازندران و شهر آمل شهر هزار سنگر، سنگر پیشبرد آرمان‌های الهی و انسانی و سنگر دفاع از عزت و شرف انسانی با مردمانی پاک و دوست‌داشتنی است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه "حضور در مراسم شهیدان افتخار است و حضور در مراسم شهدای حرم از بهترین زیباترین و سازنده‌ترین و الهام‌بخش‌ترین گردهمایی‌هایی است که می‌تواند تشکیل شود"، اظهار کرد: این گردهمایی برای شناخت از شهیدان و شهادت است.

 

وی با اشاره به اینکه در این جلسه سخن برای طرح فراوان است و سخن از انسان و حقیقت انسان بالاترین است، ادامه داد: رهبری فرمودند تبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب، باورم این است امروز یکی از ضروری‌ترین اقدامات انقلابی بازتبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب است و اگر غافل شویم دست شیطان به گونه‌ای تغییر می‌کند که هیچ شباهتی به اصل اول نخواهد داشت.

 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای خلق تک‌تک انسان‌ها باید از خداوند تشکر کنیم. خداوند در خلق این موجودات تنها در یک موجود است که به خود تبریک می‌گوید و آن خلق انسان است. خلقت انسان آنقدر مهم است که خداوند تسلیم شدن در برابر انسان را دستور داده است. تمام برنامه‌ها و رفتارها ناشی از نوع نگاه به انسان است؛ انسانی که خدا خلق کرده دارای دو بعد و دو ساحت واضح و مشخص است.

 

وی ادامه داد: انسان‌ها در طول تاریخ به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ ابتدا کسانی هستند که بعد آسمانی خود را در بعد حیوانی خود به کار می‌گیرند و همه چیز را در خدمت امیال و غرایض قرار می‌دهند. این‌گونه انسان‌ها همه‌چیز از جمله ثروت، قدرت، آزادی، رسانه‌ها را برای خود می‌خواهند و بقیه باید مطیع باشند می‌خواهند مطلق بر همه حاکم باشند.

 

احمدی‌نژاد افزود: این گروه برای نابود کردن حق ملت‌ها نقشه می‌کشند و فیلم می‌سازند. این گروه با ارزش‌های الهی به نام ارزش‌های الهی و انسانی انحصار دیکتاتوری تحمیل به ملت‌ها رفتار می‌کنند، از دین و اهداف دین برای ارضای امیال حیوانی استفاده می‌کنند، دین‌فروشی می‌کنند و همه‌چیز را برای بعد حیوانی خود می‌خواهند. با نگاهی به دوره 400 ساله استعمار مشخص می‌شود چه ملت‌هایی متلاشی شدند، 400 سال توطئه و اشتغالگری فقط برای خودبرتربینی و برتری‌جویی و تسلط بر دیگران رفتار کردند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز استعمارگران در دنیا خود را مالک همه‌چیز می‌دانند، اظهار کرد: اگر دانش هسته‌ای را همه ملت‌ها استفاده کنند، آلودگی ایجاد نمی‌شود. ملت‌ها نگران نمی‌شوند اما می‌گویند هیچ‌کس نباید دانش هسته‌ای را به جای به کار بردن در کشاورزی و سلامت، به بمب اتم تبدیل کند و از آن ابزار کشتار انسان‌ها را بسازد.

 

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه استعمارگران از دانش اجتماعی و روانشناسی اجتماعی برای جنگ و تفرقه و کینه‌جویی برای کشتار مردم و تسلط بر دیگران استفاده می‌کنند، تصریح کرد: جنگ میکروبی امروز وجود دارد. میکروب‌ها را در آزمایشگاه پرورش می‌دهند، پخش می‌کنند تا در دنیا پادزهر آن را بفروشند. کسانی که وجه حیوانی را غلبه دادند، دنبال جنگ و کشتار هستند؛ البته به ظاهر شعار مردمی‌تری می‌دهند.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انسان کامل کسی است که از بعد حیوانی عبور کرده و انسان محض و تجلی خداست، اظهار کرد: شهیدان در ساحت انسانی زندگی کردند و همه عالم را در خدمت خود و دیگران به کار گرفتند در یک کلمه شهدای ما انسان شدند و از وجود خود برای نشر کمال انسانی مایه گذاشتند و همه وجود شهدا برای جامعه لطف است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تا ابد به راه شهدا و خانواده شهدا افتخار می‌کنیم، گفت: وقتی به زندگی شهدا نگاه می‌کنید هرکدام یک داستان جذاب و یک شهاب روشنگر است. سرزمین الهی و نورانی ایران همیشه مهد فرهنگ و تمدن انسانی و الهی، مهد آزادی‌خواهی، مهد عدالت‌طلبی، مهد توحید و مهد انسانیت بوده است. شیاطین در طول تاریخ برای زودن انقلاب از صحفه تاریخ تلاش کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ملت ایران یک دعوت جهانی است، خاطرنشان کرد: حاکمیت امام عصر حاکمیت بعد انسانی بر همه روابط انسانی است. کسانی که می‌خواهند ذلت ملت ایران را ببینند، این آرزو را به گور خواهند برد و به فضل الهی خوابشان آشفته است.

 

این مراسم با برخی حاشیه‌ها همراه بود از جمله اینکه احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش برخی حاضران درباره انتخابات سال 96 گفت: شما کار خودتان را بکنید ما نیز کار خود را می‌کنیم.

 

برخی پرسیدند "آیا در بحث برجام پیروز بودیم یا نه؟" که احمدی‌نژاد اظهار کرد: از مردم بپرسید، چرا از من می‌پرسید؟ مردم باید بگویند برجام چگونه بوده است.

 

وی همچنین تاکید کرد: برنامه‌هایی برای سفر به مازندران داریم و تلاش می‌کنیم به همه شهرهای مازندران سفر کنیم.