روزنامه هافینگتون پست در مطلبی مدعی شد: از آنجا که ایران می‌داند در رویارویی مستقیم نظامی با قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی چندان که باید موفق نخواهد بود، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در بخش اینترنت و سایر زیرساخت‌های سایبری خود انجام داده است تا در صورت نیاز، یک جنگ سایبری تمام عیار را جایگزین یک جنگ فیزیکی واقعی کند.

 

هافینگتون پست در ادامه مدعی شد: برنامه سایبری ایران تنها چند سال پس از شروع، این کشور را به چهارمین ارتش سایبری بزرگ جهان تبدیل کرده است. حتی اندیشکده‌های اسرائیل نیز از ایران به عنوان یک قدرت سایبری بزرگ یاد می‌کنند. به عنوان مثال، «موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل» چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این کشور را به یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا از نظر توانمندی سایبری تبدیل کرده و در صورت بروز تنش میان ایران و غرب، ایران به احتمال فراوان آغازگر یک جنگ سایبری بزرگ علیه زیرساخت‌های حساس آمریکا و متحدان آن خواهد بود.

 

این روزنامه در ادامه نوشت: در سال 2013 سامانه بانکی آمریکا هدف یک حمله سایبری بی‌سابقه قرار گرفت که در آن زمان، مقامات آمریکایی اظهار داشتند حمله‌ای در این سطح تنها می‌تواند بوسیله دولت ایران انجام شود.

 

هافینگتون پست همچنین مدعی شد ایران توانمندی سایبری خود را به متحدان نزدیک خود از جمله سوریه منتقل کرده است.

 

این روزنامه در ادامه نوشت: برنامه سایبری ایران از نظر رهبر این کشور موضوعی مرتبط با امنیت ملی است و ایران با افزایش توانمندی‌های سایبری خود اهداف متعددی را در سر دارد که یکی از آنها نشان دادن آسیب‌پذیری غرب در برابر ایران و دیگری حفاظت از اماکن هسته‌ای خود در برابر حملات سایبری غرب است.

 

هافینگتون پست در پایان با هشدار در مورد اینکه سرعت پیشرفت توانمندی‌های سایبری ایران و میزان سرمایه‌گذاری‌های کلان این کشور در این حوزه به اندازه‌ای است که نباید از سوی قدرتهای منطقه‌ای و جهانی نادیده گرفته شود، مدعی شد: در عصر جدید جهانی‌سازی، ایران به خوبی توانسته است خود را با مقتضیات این دوران برای حفظ هژمونی (سلطه) منطقه‌ای و پیشبرد اهداف ایدئولوژیک خود وفق دهد و هیچ تردیدی نیست که در صورت نیاز، برای حمله سایبری به کشورهای رقیب خود از جمله آمریکا لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.