انتخاب فردی غیر عارف خودزنی است

رسول مهرپرور عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس اظهار داشت: این حق اصلاح طلبان است که محمدرضا عارف گزینه ریاست مجلس باشد و بنده ضمن احترامی که برای آقای لاریجانی قائل هستم، معتقدم اصلح این است که وی به نفع آقای عارف اصلاً کاندیدا نشود و حرمتشان همچنان باقی بماند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به انتشار برخی اخبار مبنی براینکه با توجه به شهرت عارف به مرد انصراف، آیا آقای عارف از ریاست مجلس به نفع لاریجانی انصراف خواهد داد، گفت: من کاملاً در جریان هستم که انصراف آقای عارف با خواست خودش نبود؛ بلکه با خواست اصلاح طلبان بود که ما در جلسه‌ای که گذاشتیم تعدادی از دوستان را انتخاب کردیم تا با رئیس دولت اصلاحات صحبت کنند و با درخواست اصلاح طلبان و پشتیبانی رئیس دولت اصلاحات، آقای عارف از کاندیداتوری در ریاست جمهوری انصراف داد؛ وگرنه او اهل انصراف نبود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: اینکه می‌گویند عارف مردم انصراف است را اصولگرایان مطرح می‌کنند و ما این را قبول نداریم. عارف به نفع لاریجانی برای ریاست مجلس به هیچ عنوان انصراف نمی‌دهد و اگر او انصراف دهد یعنی اصلاح طلبان را نادیده گرفته و ناکام کرده است.

مهرپرور تأکید کرد: عارف رئیس مجلس دهم خواهد بود چرا که لیاقت، تجربه و توانایی این مسئولیت را دارد و از تجربه اجرایی بالایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور برخوردار است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بیشتر اصلاح طلبان معتقدند که قدرت تأثیرگذاری لاریجانی از عارف بیشتر است، نظر شما چیست، خاطرنشان کرد: اگر انصاف داشته باشیم، باید بپرسیم مگر آقای لاریجانی از اول رئیس مجلس بود که بعد سوار کار شد؟ رئیس مجلس باید علم و عمل داشته باشد که آقای عارف علم را دارد و در زمینه عمل نیز معاون اول رئیس جمهور بوده و شناخت کافی از قوانین و مقررات کشور دارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان خاطرنشان کرد: من از برخی اصلاح طلبان که اینگونه خودزنی می‌کنند، تعجب می‌کنم. اگر ما غیر از محمدرضا عارف فرد دیگری را برای ریاست مجلس دهم انتخاب کنیم یعنی خودزنی کرده‌ایم.