لاریجانی به نفع عارف کنار بکشد!

حمایت علی تاجرنیا عضو احزاب منحله مشارکت و اتحاد ملت از عارف در حالی است که برخی اصلاح‌طلبان مشارکتی صراحتاً از عارف به عنوان اصلاح‌طلب بدلی و قلابی و عامل محافل امنیتی یاد می‌کردند. این طیف در سال 92 نیز علی‌رغم میل عارف، او را مجبور به انصراف توأم با دلخوری 3 روز مانده به انتخابات کردند و او بدون اعلام حمایت از روحانی کناره‌گیری کرد.

تاجرنیا در روزنامه اجاره‌ای آفتاب یزد نوشت: آقای لاریجانی در موضوع برجام و سایر مباحث مناقشه برانگیز بر آن بود تا مسائل را در حداقل تنش پیگیری کند اما آنچه در این میان حائز اهمیت است این است که افکار عمومی انتظارات مشخصی از مجلس دهم دارد.

وی می‌افزاید: رئیس مجلس تابلوی بیرونی و سخنگوی پارلمان است و به وسیله او جهت‌گیری‌های کلان مجلس روشن می‌شود. اگر ما بخواهیم یک نمادی داشته باشیم به عنوان نماد همراهی دولت و جریان اصلاحات، نقشی برجسته‌تر از نقش آقای دکتر عارف این روزها نمی‌توانیم بیابیم. متأسفانه برخی از سیاسیون، عملگرایی‌شان به گونه‌ای پیش رفته که بسیاری از مباحث و اخلاقیات را در فضای سیاسی فراموش کرده‌اند. یادمان نرود که اگر کناره‌گیری دکتر عارف از انتخابات ریاست جمهوری نبود، امروز موضوعی به نام انتخابات و پیروزی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان یک امر بی‌معنی بود.

تاجرنیا می‌نویسد: ضمن تقدیر از عملکرد آقای لاریجانی و اینکه به هر حال ایشان در مقاطع سرنوشت سازی با دولت همراهی کردند، احساس می‌کنم اگر درصدد احترام به افکار عمومی باشیم، نمی‌توانیم پیروزی دکتر عارف را نادیده بگیریم. شاید بهترین و نیکوترین روش این باشد که شخص آقای دکتر لاریجانی با توجه به مراجعه‌ای که به افکار عمومی دارد و جایگاهی که آقای دکتر عارف در انتخاب مردم داشته است و هم چنین جایگاهی که خودش در انتخابات اخیر داشت و بخشی از آن را مرهون اصلاح‌طلبان است، همان طور که آقای دکتر عارف به نفع آقای روحانی از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف داد، ایشان هم برای احترام به افکار عمومی(!) و هم چنین تلاش در جهت جا انداختن اینکه رفتارهای صحیح و اخلاقی در حوزه سیاست فراموش نمی‌شود خودش پیشنهاد دهنده این اتفاق باشد.