آمریکا از ایران فقط دشمنی و تحقیر دریافت کرده!

پایگاه اینترنتی ورلد تریبون در گزارشی مدعی شد: مقامات آمریکایی با پذیرفتن توافق هسته‌ای و موافقت با اجرایی شدن برجام، حسن نیت خود را به ایران نشان دادند؛ اما در مقابل با رفتار خصمانه ایران مواجه شدند. 

 

ورلد تریبون در ادامه ادعایش نوشت: ایران با انجام آزمایش‌های جدید موشکی، تحقیر آمریکا در ماجرای بازداشت تفنگداران نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس و ادامه این تفکر که آمریکا دشمن شماره یک ایران است، به روشنی نشان داد تمایلی به دوستی با آمریکا ندارد و درحقیقت این کابینه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، است که به شکل یک‌طرفه در حال دوستی با ایران است.

 

"میشل اوباما،" بانوی اول آمریکا، هفته گذشته جشنی به مناسبت فرا رسیدن نوروز در کاخ سفید برگزار کرد. "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، نیز از تعهد این کشور برای مدیریت و ساماندهی جدید روابط با تهران خبر داد؛ حال آنکه آزمایشات موشکی ایران نقض کننده قطعنامه‌های شورای امنیت است و آمریکا نباید با کشوری که بزرگترین حامی تروریسم به حساب می‌آید از درِ دوستی وارد شود.

 

 

ورلد تریبون همچنین مدعی شد: درحالیکه آمریکا بارها نگرانی و اعتراض خود را از آزمایشات موشکی ایران ابراز کرده است، تهران بر غیرقابل مذاکره بودن این موضوع و اینکه آمریکا "شیطان بزرگ" است، تاکید می‌کند. "محمد جواد ظریف،" وزیر امور خارجه ایران، در سخنان اخیر خود تاکید کرد موضوع آزمایشات موشکی و بالابردن توان نظامی ایران هرگز در توافق هسته‌ای مطرح نبوده است و نمی‌توان آن را به برجام مربوط دانست. وی در ادامه به وجود تسلیحات نظامی آمریکا در جنگ‌های نابرابر یمن و فلسطین اشاره کرد و گفت بهتر است آمریکا جلوی فروش تسلیحات خود را به کشورهای متجاوز بگیرد.

 

میشل اوباما در مراسم نوروز کاخ سفید اظهار داشت: بسیار مهم است که به یاد داشته باشیم، تنوع ما در آمریکا بزرگترین منبع قدرت و افتخار ما در این کشور است. ما معتقدیم آمریکایی‌ها زمانی قدرتمندتر می‌شوند که با فرهنگ و سنن مختلف موجود در کشور آشنا شوند.

 

اولین مراسم نوروز در کاخ سفید که پس از امضای توافق هسته‌ای برگزار شد، انتقادهای زیادی را متوجه باراک اوباما کرد. منتقدان اوباما اعلام کردند او بیش از حد در برابر ایران کوتاه آمده و به تمام خواسته‌های تهران تن داده است.