پهپاد صادق برای نخستین‌بار عملیاتی شد

سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس و سخنگوی رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) از حضور فعال پهپادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق رزمایش خبر داد و گفت: پهپادهای شاهد129 و پهپادهای صادق در اطراف مناطق برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) حضور فعال دارند و تمام تحرکات احتمالی را به‌صورت دقیق رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام مناطق برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) تحت پوشش امنیتی سپاه پاسداران است، اظهار داشت: هوشمندی و هوشیاری سپاه با کمک‌هایی که از سوی مردم منطقه صورت گرفته، موجب امنیت پایدار در مناطق برگزاری رزمایش شده است.

پهپاد صادق یک پهپاد رزمی ــ شناسایی است که تسنیم برای نخستین بار از رونمایی آن خبر داده بود. این پهپاد، حالا با تحویل به نیروی زمینی سپاه، با پرواز در منطقه عمومی رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص)، عملیاتی شده است.

این پهپاد شباهت زیادی به پهپاد مهاجر2 نوین دارد و این احتمال وجود دارد که صادق، نمونه ارتقا یافته همان مهاجر2 نوین (M2N) باشد.

(تصویری که سال گذشته تسنیم از پهپاد صادق منتشر کرد)

پهپاد شاهد129 نیز، مشهورترین پهپاد ایرانی است که تاکنون 3 مدل از آن رونمایی شده است. این پهپاد 2000 کیلومتر برد داشته و قادر به حمل انواع موشک‌های سدید در نمونه‌های مختلف لیزری و هدایت اپتیک است.