خبرنگار رادیو فردا: مسیح علی‌نژاد دروغ‌ می‌گوید+عکس

سخنان “مسیح علی‌نژاد”، روزنامه‌نگار و پایه‌گذار کمپین “آزادی‌های یواشکی‌های زنان”، در اجلاس جهانی زنان در نیویورک پیرامون حجاب و پوشش اجباری در ایران واکنش یک خبرنگار زن “رادیوفردا” را به دنبال داشت. وی معتقد است که «حرف‌های او با واقعیت ایران نمی‌خواند و فقط خارجی‌ها آن را باور می‌کنند».

“اجلاس جهانی زنان در سال ۲۰۱۶” در روزهای ۶ تا ۸ اپریل (۱۸ تا ۲۰ فروردین) در نیویورک برگزار شد که یکی از پَنِل‌های آن به موضوع “حجاب اجباری و کمپین آزادی‌های یواشکی زنان” در ایران اختصاص داشت.

مسیح علی‌نژاد در بخشی از سخنان خود که در وب‌سایت این اجلاس نیز پررنگ شده، گفت: «من یک مجرم بزرگ هستم برای این‌که دولت ایران فکر می‌کند موهای خیلی زیادی دارم، صدای بلندی دارم، و زیادی زن هستم.»

اما در پاسخ به این جملات، و در زیر یک پُست فیسبوکی، “فرین عاصمی” خبرنگار زن “رادیوفردا” می‌نویسد: «من یادم نمیاد تا وقتی ایران بودم، هیچ‌وقت به‌خاطر موی زیاد یا موی بلند یا موی زیبا که هر سه تاش رو هم داشتم کسی به من گیر داده باشه. الان که دیگه جای خود داره. مردم تقریبا روسری سرشون نیست توی خیابون. این حرفا رو خارجی‌ها فقط باور می‌کنن.»

 

فیسبوک/ علی نژاد

 

همینطور یکی از کاربران فسیبوک نیز در واکنش به اظهارات علی‌نژاد در کامنتی نوشته است: «واقعا انسان تاسف میخوره که یکی مثل مسیح علی نژاد شده مدافع حقوق زنان ، اونم درباره چیزی که کمترین اهمیت را نسبت به مسایل دیگه در مورد حقوق زنان داره کاش یه فکری در مورد حق ارث یا دیه زن یا هزار مورد دیگه که زنان مورد اجحاف قرار میگرفت میکرد ایشون مخالف نظام بودن را با مبارزه برای حقوق زنان اشتباه گرفته»

یکی دریگر از کاربران فیسبوک نیز در همین‌باره در کامنتی نوشته است: «خانم عاصمی نسبتا درست میگن و صحبتشون واقع گرایانه است…. گفته تقریبا روسری سرشون نیست یعنی روسری دارن اما انگار ندارن!.. از طرف دیگه خانم علینژاد در مورد زمان احمدی نژاد صحبت میکنن. الان اوضاع فرق کرده… خانم علینژاد اغراق میکنن…»

 

فسیبوک