واکنش ایران به ادعاهای ریاض و تل‌آویو

 سفرای رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی  دیروز پنجشنبه در نشست عمومی شورای امنیت سازمان ملل با موضوع تهدید صلح و امنیت بین‌المللی در نتیجه اعمال تروریستی، علیه جمهوری اسلامی ایران همصدا شده و اتهامات تکراری خود علیه ایران را مطرح کردند که هر کدام پاسخ خود را از رایزن نمایندگی دائم کشورمان شنیدند.

براساس این گزارش، جواد صفایی رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به اتهامات بی اساس و تکراری نماینده رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، ضمن رد این ادعاها اظهار داشت: رژیم صهیونیستی خود بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و از ابتدای پیدایش، ماهیت تروریستی داشته و مسئول ترور هزاران نفر از مخالفان خود از جمله 17 هزار نفر ایرانی و به ویژه دانشمندان هسته‌ای ایران است. به علاوه اشغالگری اسرائیل علیه فلسطینیان بارزترین شکل تروریسم بوده که به مدت بیش از شش دهه ادامه داشته است و بنابراین، نماینده این رژیم آخرین کسی است که می‌تواند در مبارزه با تروریسم سخن سرایی کند.

*عربستان مبداء و منشاء تروریسم و افراط‌گرایی

به گزارش فارس، صفایی همچنین در پاسخ به نماینده عربستان سعودی نیز گفت: طرح اتهامات علیه ایران تلاشی بیهوده برای منحرف ساختن توجه بین‌المللی از عربستان سعودی به عنوان مبداء و منشاء تروریسم، افراط گرایی و ایدئولوژی تکفیری است که در قلب همه عملیات تروریستی اخیر قرار دارد و به عنوان خطرناکترین و مخرب‌ترین عامل در خاورمیانه و سراسر دنیا عمل می‌کند و به جنگ‌های فرقه‌ای دامن می‌زند.

وی افزود: اتهام بی ثبات کردن منطقه نیز بیش از هر کشوری، متوجه سعودی‌ها است که در تهاجم به دو کشور در سال‌های اخیر و مقابله نظامی با مردم این کشورها سرشت خود را به نمایش گذاشته‌اند. تهاجم نظامی به یمن و پیامدهای انسانی آن نمونه روشنی از تلاش سعودی برای تحمیل اراده خود بر مردم کشورهای دیگر است.

عضو نمایندگی دائم کشورمان در پایان گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در همه جبهه‌های مبارزه با تروریسم حضور فعالانه داشته و مرزهای خود را به روی کلیه فعالیت‌های تروریستی بسته نگاه داشته است و به مبارزه قاطعانه خود با تهدیدهای تروریستی ادامه می‌دهد.