اشراف اطلاعاتی کامل بر نیروهای تکفیری

 امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامی‌داشت 29 فروردین روز  ارتش، اظهار داشت: ملت بزرگ و متدین و ولایت‌مدار ایران اسلامی از زمانی که پیام ابا‌عبدالله را با تمام سلول خود لمس کردند و از زمانی که اسلام را شناختند آن را ترک نکردند.  ایرانی از زمانی که اسلام را شناخته دل به او بسته و از همان ابتدا مدافعین حرم اهل بیت بوده است.

وی افزود: همین روحیه اباعبدالله بود که زمانی که فرزند ایشان از حسینه جماران شعار هل من ناصر ینصرنی سر دادند بدنه متدین ارتش ژنرال‌های خودفروخته را رها کردند و به سمت امام خود آمدند.

امیر پوردستان ادامه داد: انقلاب به پیروزی می‌رسد و بدنه ارتش به صفوف انقلابیون می‌پیوندد اما آمریکایی‌ها از غرس نهال انقلاب در کشور ناخرسند بودند و قصد داشتند نهالی که با نام اسلام در کشور کاشته شده را با تمام توان خود ساقط کنند.

وی تصریح کرد: رابطه آمریکا از ابتدای انقلاب با ما رابطه براندازی بوده است و هدف آنها نیز قطع کردن همین ریشه بوده است. دو کشور زمانی که با یکدیگر مخاصمه دارند ممکن است با یکدیگر تقابل کنند و برای یکدیگر محدودیت‌های تجاری، بازرگانی و... ایجاد کنند اما رابطه آمریکا با ما یک رابطه براندازی بوده است و هدف آنها زدن ریشه انقلاب اسلامی بوده است.  آنها هیچ وقت با ما دوستی نداشتند.

امیر پوردستان افزود: آنها برای اولین حرکت کشور را محاصره اقتصادی کردند و تمامی کریدورهای اقتصادی و بازرگانی را به روی کشور ما بست. بلافاصله همان سیاستی را که در رابطه با شوروی‌ها (سیاست کانتنمنت یا منزوی‌سازی) داشتند در خصوص ما اجرا کردند و اجازه ندادند هیچ کشوری با ما رابطه برقرار کند.

آنها در گام سوم برای اینکه بتوانند ضربه اساسی را به نظام نوپای جمهوری اسلامی وارد کنند باید او را خلع سلاح می‌کردند آمریکایی‌ها از آنجایی که می‌دیدند بدنه ارتش با انبوهی از تجهیزات به عنوان بازوی مسلح نظام نوپای جمهوری اسلامی انجام وظیفه می‌کند ضد انقلاب را برای ساقط کردن انقلاب تحریک می‌کردند که ارتش باید منحل شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود:  آنها این قدر این شعار را در تریبون‌های خود تکرار کردند که برخی مسئولین ناآگاه گفتند ما نیاز به ارتش نداریم و همان‌هایی که امروز دستور انحلال ارتش را سر می‌دادند امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم.

امیر پوردستان تاکید کرد: آنها می‌گفتند ما F14، زیردریایی و تانک شیر نمی‌خواهیم، اما این توطئه توسط یاران و دلسوزان انقلاب و در صدر آنها فرماندهی معظم کل قوا شناسایی شد و در یک تصمیم‌سازی حکیمانه مراتب به استحضار امام (ره) رسید و ایشان در یک تصمیم‌گیری شجاعانه 29 فروردین را به نام ارتش نامگذاری کردند و با این نامگذاری هویت و جان تازه‌ای به رگ‌های ارتش داده شد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ارتش رژیم شاهنشاهی فاصله بین مردم و ارتش بود اما امام ارتش را به بدنه مردم متصل کردند و با صدور این فرمان ارتش جان دوباره‌ و هویت جدیدی گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به دو عملکرد مهم ارتش در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تشکیل سپاه پاسداران یکی از اقدامات مهم ارتش به شمار می‌رود. شهید کلاهدوز به عنوان قائم‌مقام کل سپاه مشغول انجام وظیفه شد و با شناسایی تعدادی از جوانان انقلابی آنها را به شهید نامجو معرفی کرد تا در دانشگاه افسری ثبت‌نام کنند و این مووضع علاوه بر زنده کردن ارتش در تشکیل سپاه نیز موثر بود.

امیر پوردستان گفت: دومین اقدام اساسی و اصلی ارتش مقابله جدی با ضدانقلاب در روزهای آغازین انقلاب در مرزهای شمال غرب بود. وقتی استکبار از موج وسیع ترور و بمب‌گذاری به نتیجه نرسید تلاش کرد تا ناامنی‌های گسترده‌ای را در مرزها ساماندهی کند و نیروهای خود را از اروپا، آمریکا، استرالیا فراخوان کرد و با پوشش لباس کردی و عربی، بلوچی با محوریت شمال غرب این ناامنی‌ها ساماندهی شد.

وی تاکید کرد: اولین نیرویی که به عنوان یک نیروی منسجم در مقابل ضدانقلاب صف‌آرایی کرد یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی بودند، لشکر 27 کردستان در شهرهای سقز، سنندج، بانه، مریوان، لشکر 64 در پیرانشهر، نقده، اشنویه و ارومیه لشکر 81 در پاوه و نسوح، تیپ 55 هوابرد، لشکر یک و 2 گارد مرکز اقدام می‌شود و به عنوان لشکر 21 در منطقه کردستان به مقابله با ضدانقلاب می‌پردازد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: حضور مومنانه ارتش در کردستان به گونه‌ای است که در مدت کوتاهی در نیروی زمینی 2 هزار شهید را تقدیم انقلاب می‌کند که 44 هزار نفر از آنها خلبان و کمک خلبان هوانیروز بودند.

امیر پوردستان ادامه داد: بعد از این واقعه شاهد ترفند جدیدی از آمریکایی‌ها بودیم. آنها زمانی که دیدند از این توطئه نیز نتیجه‌ای نمی‌گیرند صدام را تحریک کردند که به جمهوری اسلامی حمله بکند ولی باز یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابل او صف‌آرایی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 29 فروردین روز نیروی زمینی ارتش به بخشی از اقدامات نیروی زمینی در دوران 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در طول این دوران از دالامپرداغ نقطه مشترک مرز ایران، ترکیه و عراق تا دهانه اروند و مرز مشترک با عراق مسئولیت آن با نیروی زمینی بود. در طول سال‌های دفاع مقدس نیروی زمینی 2.5 میلیون سرباز را آموزش داد که آنها علاوه بر 24 ماه حضور در جبهه‌ها 6 ماه نیز به صورت اضافه به عنوان احتیاط در جبهه‌ها حضور داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی زمینی در طول دوران دفاع مقدس 250 لشکر را وارد جنگ کرد و این نیرو، نیرویی است که در تمامی عملیات‌ها در دوران جنگ و دفاع مقدس شرکت داشت. در سال 64 بنا بود ارتش برای خود مقابله کند و سپاه نیز برای خود اما در عملیاتی که برادران عزیز ما در سپاه انجام می‌دادند یگان‌های نیروی زمینی در کنار آنها حضور داشت.

امیر پوردستان افزود: در عملیات فاو هزار قبضه توپ نیروی زمینی ارتش عملیات سپاه را پشتیبانی می‌کرد و از مجموع 48 هزار شهید ارتش 46 هزار نفر از آنها مربوط به نیروی زمینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ‌های ناهمتراز اشاره کرد و گفت: ما امروز با چهره‌ جدیدی از جنگ روبه‌رو هستیم و ارتش به عنوان بازوهای مسلم نظام وظیفه دارند متناسب با این تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی لازم را در خود ایجاد کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ملت ایران به هیچ وجه نگران نباشند زیرا تمامی تحرکات در زمین، هوا و دریا رصد می‌شود و این تحرکات توسط کارشناسان اطلاعاتی تحلیل می‌شود و متناسب با این تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی لازم برای مقابله ایجاد می‌شود، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان غافلگیر نخواهند شد.

امیر پوردستان ادامه داد: تهدیدی که امروز با آن روبه‌رو هستیم در فضای جنگ‌های نیابتی است. از سال 2001 که آمریکایی‌ها به منطقه آمدند قصد آنها حمله به جمهوری اسلامی ایران بود آنها با 180 هزار نیرو و چندصد فروند هواپیمای مدرن و ناوهای هواپیمابر قصد نفوذ در افغانستان یا عراق را نداشتند بلکه هدف اصلی آنها حمله به ایران بود.

وی افزود: دشمن زمانی که دید مولفه‌های قدرت در کشور ما وجود دارد و رهبری هوشمندانه و خردمندانه به زیبایی سکانداری نظام اسلامی را در دست دارد و مردم ولایتمداری که پشت سر رهبر خود ایستادند، سپاه و ارتش در اوج آمادگی دیدند نمی‌توانند به ایران حمله کنند و 14 سال در منطقه ماندند و در نهایت منجر به عقب‌نشینی مفتضحانه شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان تاکید کرد: جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و اشراف اطلاعاتی کاملی بر نیروهای تکفیری در منطقه وجود دارد و راهبرد ما این است که قبل از اینکه این تهدیدات به مرزهایمان برسد در خارج از مرزها آنها را نابود کنیم.