گاف عجیب رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره تخلف میلیاردی

سومین هفته فروردین ماه سال 95 در حالی آغاز شد که احزاب به مسائل مهمی از جمله ریاست عارف و لاریجانی در مجلس دهم، حذف یارانه ثروتمندان و تخلف میلیاردی دولت که از سوی توکلی در صحن علنی مجلس افشا شده بود، واکنش نشان دادند.

نشست جامع اصولگرایان در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

در آغاز این هفته حجت‌الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گویی از گردهمایی اصولگرایان در اردیبهشت‌ماه و همچنین برگزاری جلسه مشترک با علی لاریجانی رئیس مجلس خبر داد.

دفتر ناطق‌نوری انتساب شبکه‌های اجتماعی به وی را تکذیب کرد

همچنین یکی دیگر از اتفاقات هفته گذشته تکذیبه‌ای از سوی دفتر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص بود که پس از انتشار برخی اخبار درباره ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی منسوب به حجت الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری، دفتر وی با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد.

در سومین هفته بهاری سال 95، اولین جلسات شورای مرکزی جامعتین (جامعه روحانیت و جامعه مدرسین) به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی و آیت‌الله یزدی برگزار و درباره مهم‌ترین مباحث سیاسی روز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جلسات شورای همگرایی اصولگرایان بعد از مرحله دوم انتخابات در تهران آغاز می‌شود

سید رضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان از آغاز جلسات شورای همگرایی بعد از مرحله دوم انتخابات مجلس در تهران خبر داد.

شورای همگرایی اصولگرایان شورایی متشکل از بخشی اصولگرایان است که به ریاست حجت‌الاسلام تقوی سازوکارهای وحدت و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند. 

بنا بر گفته تقوی این شورا تنها بر همگرایی اصولگرایان تاکید دارد و مباحث انتخاباتی سازوکار جداگانه خود را دارد و از جایی دیگر دنبال می‌شود.

فروزنده: کمیته اجرایی ائتلاف اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات فعال شد/ فضای خوب اصولگرایان در استان‌ها

از سوی دیگر نیز کمیته اجرایی ائتلاف اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات هم فعال شد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان از فعال شدن کمیته اجرایی ائتلاف اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات خبر داد.

لیست نهایی کاندیداهای اصلاح طلبان برای دور دوم انتخابات مجلس دهم منتشر شد

یکی دیگر از اتفاقات هفته گذشته انتشار لیست نهایی کاندیداهای اصلاح طلبان برای دور دوم انتخابات مجلس دهم بود که کارگروه هماهنگی امور استان‌های شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اسامی کاندیداهای این جریان برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

اما حذف یارانه ثروتمندان از موضوعاتی بود که در هفته گذشته سر و صدای زیادی ایجاد کرد و باعث موضع‌گیری متعدد فعالان حزبی در این زمینه شد.

چرا دولت هزینه «حذف یارانه ثروتمندان» را به گردن مجلس می‌اندازد؟

دولتی‌ها که می‌گفتند پرداخت یارانه برای آنها مصیبتی عظما است، ناگهان با نزدیک شدن به ماههای پایانی دوره دولت و انتخابات ریاست جمهوری، حذف یارانه ثروتمندان را ناعادلانه! می خوانند.

حسینیان: اصولگرایان بنیان‌گذار پرداخت یارانه و مخالف حذف آن هستند/ حمایت دولت از یارانه سیاسی‌کاری است

 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت با شعار مخالفت با یارانه به جنگ دولت قبل آمد و یارانه را تن‌پروری و خیانت به اقتصاد کشور عنوان کرد اما حالا شعار حمایت از یارانه سر می‌دهد و این رویکرد دولت کاملاً جنبه سیاسی است.

سلیمانی: دولتی که یارانه را «مصیبت عظمی» می‌دانست حالا مخالف حذف پردرآمدها شده/ موضع دولت یازدهم انتخاباتی است

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در حالی مخالف حذف سه دهک پردرآمد است که پیش‌تر آن را مصیبت عظمی می‌دانست، گفت:با توجه به سال آخر دولت و انتخابات ریاست جمهوری 96 رویکرد دولت کاملا انتخاباتی و سیاسی است.

کمیته پنجمین دوره انتخابات شورای شهر در حزب «حاما» فعال شد

 

کمیته پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در حزب اراده ملت ایران فعال شد.

به گزارش فارس، در این کمیته قرار است در مورد نامزدهای واجد شرایط پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تصمیم‌گیری و راهبردهای کلی حزب اراده ملت در این کمیته تصویب شود.

اما یکی دیگر از موضوعات جنجالی هفته گذشته رونمایی از تخلف میلیاردی دولت یازدهم بود که با گاف عجیبی از سوی رسانه‌عای اصلاح‌طلب نیز مواجه شد.

رونمایی از تخلف میلیاردی؛ آیا دولت باز هم تکذیب می‌کند؟/ گاف روزنامه‌های اصلاح‌طلب با طعم «ذوق‌زدگی»

افشاگری احمد توکلی درباره تخلف میلیاردی دولت یازدهم این روزها جنجال‌های فراوانی بپا کرده، اما مردم تنها می‌خواهند پاسخ دولت و نهادهای نظارتی را به یک سوال بدانند؛ این پول‌ها کجا رفته است؟

فرزونده: صندوق توسعه ملی فرا قوه‌ای شود/ کسانی که می‌گفتند «داس» نداریم با «گریدر» به جان منتقدان‌شان افتاده‌اند

 

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اگر برداشت از صندوق توسعه ملی و عدم عودت آن ادامه یابد ضروریست این صندوق فرا قوه‌ای شود تا بتوان از میراث و منابع مردم به خوبی حراست کرد.

ترقی: جای تعجب است که دیوان محاسبات در قبال تخلف میلیاردی دولت سکوت کرده است

 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر تقویت نقش نظارتی دیوان محاسبات در رسیدگی به تخلف دولت، گفت: دولت کنونی از رأس تا ذیل به جای اثبات خود، دولت گذشته را تخریب می‌کند.

شاکری: اصلاح‌طلبان دست از «به به و چه چه» گفتن‌ها بردارند/دولت در مورد برداشت از صندوق توسعه باید به مردم شفاف گزارش دهد

 

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه اصلاح‌طلبان به جای نقد دولت به «به به چه چه» گویی روی آوردند و حتی به تمجید اقدامات غلط و اشتباه دولت پرداختند.

سکوت رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره تخلف میلیاردی دولت روحانی مصداق سیاسی‌کاری است/ دولت توضیح دهد پول‌ها کجا خرج شده

 

منتخب مردم قم در مجلس دهم با اشاره به رفتار دوگانه رسانه‌های اصلاح‌طلب در نقد دولت احمدی‌نژاد و سکوت آنها درباره تخلف میلیاردی دولت روحانی گفت: رسانه‌های اصلاح‌طلب مانند حوادث مختلف، سیاسی‌کاری کرده و صداقت ندارند در حالی که باید بی‌طرف روایت کنند.

در هفته گذشته کلیات سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری کشور تصویب شد

 

اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جدید، به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد و «لایحه‌ی موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس، بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان» و «بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری» در دستور کار قرار گرفت که کلیات آن به تصویب رسید.

روزهای پر خبر عارف در هفته سوم فروردین

«عارف» فردین جریان اصلاحات است/ بیشتر اصلاح‌طلبان از ریاست لاریجانی حمایت می‌کنند

 

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: آقای عارف فردین جریان اصلاحات است و از خود گذشتگی بسیاری از خود نشان داده است بنابراین امیدواریم در ترکیب هیأت‌ رئیسه نیز کمک کند که لاریجانی ریاست دوره دهم را نیز برعهده گیرد.

عارف: نباید تحت تاثیر پیروزی در مرحله اول انتخابات در مرحله دوم کم کاری کنیم

 

عارف این هفته در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌ها تاکید داشت «نباید تحت تاثیر پیروزی در مرحله اول انتخابات در مرحله دوم کم کاری کنیم.»

یکی دیگر از خبرهای مرتبط با عارف خبر صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران بود که اعلام کرده بود: برای ریاست مجلس دهم بین سران اصلاحات، آقایان هاشمی، روحانی و رئیس دولت اصلاحات بر روی عارف توافق صورت گرفته است، نکته‌ای که البته از سوی خود عارف تایید نشد.

واکنش عارف به توافق «روحانی، هاشمی و خاتمی» در مورد ریاستش در مجلس

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در حاشیه کنگره ملی آموزش عالی در دانشگاه تربیت مدرس درپاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شنیده شده است که آقایان هاشمی، روحانی و خاتمی بر سر ریاست شما در مجلس دهم توافق کرده‌اند، اظهار داشت: «من اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم و اطلاعی ندارم.»