مک کین: اسرائیل در شرایط جنگیدن با ایران نیست

افكار نيوز: روزنامه عبري زبان "هاآرتص "، سناتور "جان مك كين " كه به همراه چند نفر از ديگر سناتورهاي آمريكايي در سرزمين اشغالي به سرميبرد، گفت: در حال حاضر با توجه به فاكتورهاي موجود، به نظر ميرسد كه اسرائيل شرايط لازم براي حمله نظامي براي متوقف كردن فعاليت هستهاي ايران را ندارد.
مک کین بعد از دیدار با " گابی اشکنازی " رئیس ستاد مشترک و " ایهود باراک " وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی به خبرنگاران گفت: آمریکا در حال حاضر درباره موضوع هسته‌ای در حال برنامه‌ریزی است و کابینه اسرائیل هم به مانند آمریکا، در حال حاضر به رصد کردن شرایط ایران می‌پردازد و به جنگ فکر نمی‌کند.
مک کین درباره حمایت آمریکا به رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران گفت: من شخصا درباره این موضوع تا به حال اظهار نظری نکردم زیرا این موضوع به شرایط مختلفی بستگی دارد.
" جوزف لیبرمن " یکی دیگر از سناتورهای جمهوری‌خواه در پاسخ به این سؤال گفت: آنچه مسلم است، این است که آمریکا با هر وسیله‌ای به دنبال توقف فعالیت هسته‌ای ایران است و مانع از ظهور ایران به عنوان یک قدرت هسته‌ای در منطقه و جهان است.
وی افزود: آمریکا برای ممانعت از پیشرفت هسته‌ای ایران، از راه دیپلماتیک و تحریم اقتصادی استفاده می‌کند و اگر مجبور شود، با حمله نظامی مقابل ایران قرار می‌گیرد.
انتهای پیام / +