معاون اول روحانی وارد استان کرمانشاه شد

 معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه صنعتی و عمرانی دقایقی پیش وارد استان کرمانشاه شد.

اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه از سوی استاندار و جمعی از مدیران محلی مورد استقبال قرار گرفت.

 

معاون اول رییس جمهور در این سفر قرار است سدهای دایک گیلان غرب و تنگ حمام در قصرشیرین را افتتاح کند.

 

جهانگیری همچنین از سد داریان در منطقه پاوه بازدید و کارخانه نان صنعتی کرمانشاه را افتتاح خواهد کرد.

 

شرکت در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه و سخنرانی درخصوص برنامه های دولت و نقش استان ها در تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های معاون اول رییس جمهور در این سفر یکروزه خواهد بود.

 

وزیر نیرو در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کنند.

 

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال از نظر اقتصادی سال بسیار مهمی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند، دولت نیز مجموعه کارهای اقتصادی مهمی را در دستور کار خود قرار داده است که مهمترین آنها راه اندازی تولید کشور، توسعه صادرات و واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی است.

 

جهانگیری گفت: تولید داخلی کشور در شرایط رکود تورمی در سالهای قبل آسیب زیادی دید و امروز همه استان های کشور آماده شده اند که گام های بلندی در جهت رونق تولید بردارند.

 

وی استان کرمانشاه را از استان های مهم کشور برشمرد و افزود: کرمانشاه یکی از استان های مهم مرزی است که نقش موثری در توسعه صادرات کشور دارد.

 

جهانگیری ادامه داد: همه استانداران و مسئولین کشور و بخصوص مسئولین استان های مرزی باید موانع پیش روی صادرات را برطرف کنند.

 

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه باید طرح های راکد تولیدی راه اندازی شود گفت: همه مالکین طرح های راکد باید از هم اکنون پیگیری کنند که این طرح ها راه اندازی شود و نظام بانکی کشور نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه دولت طرح های مهمی در بخش آبرسانی، راه آهن، نفت و کشاورزی دارد، گفت: برای سال 95 اولویت های مهمی درنظر گرفته شده که باید با جدیت پیگیری شود.