همكار نشريات زنجيره اي در دولت اصلاحات معتقد است اگر كروبي ذره اي اعتقاد به تحركات كساني چون واحدي در خارج كشور داشت، پسر خود را از رفتن به خارج منع نمي كرد.

داریوش سجادی با اشاره به قلمبه سلمبه گویی های سردبیر فراری روزنامه آفتاب یزد و ادعای تشکیل کنگره ملی اپوزیسیون نوشت: اینجانب هیچ وقت اپوزیسیون نبوده و نیستم و ادعای اپوزیسیون بودن هم نداشته ام. این به معنای آن نیست که با اپوزیسیون یا اپوزیسیون بودن مشکل دارم. اما درست یا غلط اپوزیسیون برای بنده تنها در داخل مرزهای ملی ایران و با رعایت اصول و آداب مشروع سیاست ورزی قابل فهم و درک و پذیرش است و پیشتر آنچه که در خارج از کشور خود را تحت عنوان اپوزیسیون معرفی کرده و می کند را تحت عنوان «بیزینس» در پست «اپوزیسیون تاجر» معرفی کرده ام.

وی در وبلاگ خود(سخن) از واحدی که می کوشد به نیابت از کروبی سخن بگوید، خواست که اگر ژورنالیست است در همان حد بماند و ادای اپوزیسیون بازی و فعال سیاسی را در نیاورد؛ «اما برادرانه از شما خواهش می کنم لااقل در این جایگاه نوین روی پای خود بایستید» و شیخ را به حال خود بگذارید. برای شیخ اگر چنین ماجراجویی هایی ارزش داشت به فرزندشان امر نمی کرد که تحت هیچ شرایطی کشور را ترک نکنند! تا اینک مانند عموم «اپوزیسیون خارج از کشور»!!! مبتلا به هذیان گویی سیاسی شوند! زیاده فعلا عرضی نیست.

سجادی همچنین به ذکر ماجرایی از روزهای اوج فتنه سال ۸۸ پرداخت و به تجمع شماری از مخالفان در نیویورک اشاره کرد که در آن زمان خانم سانتی مانتالی شعارهای آن چنانی علیه جمهوری اسلامی داده است و به نوشته سجادی «آن خانم گفت اگر من که ۲۰ سال است از ایران خارج هستم، امروز به تهران برگردم و در فرودگاه شعار بدهم آیا من را بازداشت نمی کنند. در پاسخ گفتم اولا شما مگر مریضید که بعد از ۲۰ سال که می خواهید به ایران برگردید اصرار دارید در بدو ورودتان و در همان فرودگاه شعار بدهید؟!

خوب مثل بچه آدم بريد كشورتان و بعد از اين همه سالهاي دوري به اقوام تان سر بزنيد! ثانيا علي رغم تصورتان مطمئن باشيد در چنان حالتي نيز ماموران مستقر در فرودگاه با شما برخورد خاصي نمي كنند و تنها شما را هدايت به گيت خروجي كرده و تحويل خانواده تان مي دهند حداكثر مي گويند طرف ديوانه است و تحويل خانواده تان مي دهند! چرا كه حكومت مي فهمد به شعار و مواضع كسي بايد واكنش نشان دهد كه از حداقلي از نفوذ كلام نزد مخاطب برخوردار است