رییس جمهور کره جنوبی به تهران می‌آید

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور از سفر رییس جمهور کره جنوبی به تهران خبر داد و گفت: رییس جمهور کره جنوبی به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان، دوازدهم اردیبهشت ماه وارد تهران می شود.

وی افزود: خانم "پارک گئون هی" را در این سفر رسمی سه روزه، شماری از وزرا و مسئولان ارشد اقتصادی و صاحبان صنایع بزرگ این کشور همراهی می کنند.

 

اسماعیلی با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، همچنین فرصت های گسترده همکاری میان تهران – سئول بویژه در حوزه اقتصادی، اظهار داشت: در ملاقات روسای جمهور دو کشور علاوه بر موضوعات مرتبط با راههای گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، تحولات منطقه ای و بین المللی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

وی جستجوی راههای تقویت همکاری مشترک در حوزه های انرژی، بانک و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی و فناوری و فرهنگی را از محورهای بحث و تبادل نظر روسای جمهوری دو کشور برشمرد و گفت: اسناد متعددی نیز در این حوزه ها، با حضور روسای جمهوری و توسط مقامهای عالیرتبه ایران و کره جنوبی، امضا خواهد شد.

 

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری تاکید کرد که با امضای این اسناد، تحرکی جدی در روابط رو به توسعه دو کشور ایجاد خواهد شد.

 

اسماعیلی همچنین خبر داد که در جریان سفر رییس جمهوری کره جنوبی به تهران که تا چهاردهم اردیبهشت ماه ادامه می یابد، همایش بررسی راه های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران – سئول در دوره پسا برجام و فرصت های سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در پروژه های اقتصادی کشورمان، با حضور وی و روسا و مدیران بخش های دولتی و خصوصی دو کشور در تهران برگزار می شود.

 

"پارک" نخستین رییس جمهوری کره جنوبی است که از ایران دیدار می کند.