ظریف وارد نیویورک شد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که بامداد دوشنبه 30 فروردین ماه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرده بود، ساعتی قبل وارد نیویورک شد.

ظریف برای شرکت در مراسم امضای موافقتنامه تغییرات آب و هوایی که پیش از این پیش‌نویس آن در بیست و یکمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP21) در آذر ماه سال گذشته در پاریس با موافقت حمایت تمام 195 کشور شرکت‌کننده و به اتفاق آرا به تصویب رسیده بود به نیویورک سفر کرده است.

در متن این توافق که تعهد به آن از لحاظ قانونی الزامی است از کشورهای جهان خواسته شده برای محدود ماندن افزایش گرمای زمین به 1.5 الی 2 درجه سانتیگراد تلاش کنند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان که هفته پر رفت و آمدی را در تهران آغاز کرده بود و در ابتدای هفته میزبان فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، رودریگرز وزیر خارجه ونزوئلا و سواراج وزیر خارجه هند بود، در نیویورک نیز علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از مقامات دیگر کشورهای جهان که در مراسم امضای موافقتنامه تغییرات آب و هوایی حضور دارند با جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار و در خصوص اجرای برجام گفت‌وگو خواهد کرد.

ظریف همچنین در این سفر در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه هاروارد سخنرانی خواهد داشت.

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان امور حقوقی و بین‌المللی و اروپا و آمریکا و حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.