سفیر ایران در واتیکان گفت: پاپ در مورد کشتار مردم در لیبی موضعگیری تندی داشت اما در مسئله بحرین این چنین نبود.
خبرگزاری فارس: پاپ در مورد کشتار مردم ‌لیبی موضع‌گیری تندی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلیمن علی‌اکبر ناصری در همایش بیداری اسلامی و جهان مسیحیت که به همت معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و با همکاری هیئت خادم‌الرضا(ع) چهارشنبه شب در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با ابراز تاسف نسبت به استفاده ابزاری از زن در غرب افزود: زنان جایگاه بسیار والایی در اسلام دارند و این مسئله یکی از دلایلی است که دنیای غرب امروز تشنه پذیرش اسلام خردورز و اعتدالی شیعه است.

سفیر ایران در واتیکان به توجه رسانه‌ها و پوشش خبری کامل دیدار خود با پاپ اشاره کرد و ابراز داشت: آنها به دنبال شناخت صحیح اسلام هستند زیرا سابقه درخشان این دین الهی را می‌دانند.

وی در ادامه با بیان اینکه لباس روحانیت دارای اهمیت زیادی برای مسیحیان است افزود: این لباس موجب احترام و توجه جهانیان در همه مناطق می‌شود.

ناصری یکی از چالش‌های غرب را از بین رفتن مفهوم ازدواج برشمرد و خاطرنشان کرد: رشد منفی جمعیت در اروپا حاکی از فروپاشی نظام خانواده و گسترش روابط آزاد است و در حالی که جمعیت مسلمان در اروپا رو به فزونی است، جمعیت مسیحیان در حال کاهش است و به واقع می‌توان گفت آینده اروپا در اختیار مسلمانان خواهد بود.

سفیر ایران در واتیکان اظهار داشت: کشورهای غربی به بهانه آزادی بیان اجازه هرگونه توهین به مقدسات مسلمانان و حتی شخص رسول گرامی اسلام(ص) را نیز می‌دهند اما گرایش به اسلام در اروپا رو به فزونی است و فرهنگ اروپایی در حال هضم شدن در فرهنگ‌های دیگر به‌ویژه اسلام است.

وی با بیان اینکه در این مقطع مجدد حیات دین در عرصه جهانی مسئولیت مسلمانان بسیار سنگین است خاطرنشان کرد: به برکت وجود امام راحل بسیاری از مردم جهان به دین اسلام مشرف شدند بنابراین نظریه‌پردازان غربی همانند دشمنان صدر اسلام از این حیات مجدد دین الهی وحشت دارند اما سنت خداوند این است که اسلام در جهان گسترش یابد.

ناصری تعامل اسلام و مسیحت در عصر بیداری اسلامی را موجب پیشرفت بهینه این بیداری در جهان غرب دانست و بیان داشت: به گفته مقامات کلیسا، سیاست واتیکان در ایران تبشیر و مسیحی کردن مسلمانان در ایران نیست اما در برخی موارد شاهد این مسئله هستیم که می‌توان نام تبشیر سیاسی را بر آن نهاد.

سفیر ایران در واتیکان تصریح کرد: دشمنان ایران با شکستن ماهیت اسلامی قصد دارند تا ماهیت نظام را بشکنند و حتی در راستای ایجاد اختلاف میان تهران و واتیکان نیز اقداماتی را انجام می‌دهند و این امر نوعی به چالش کشیدن جمهوری اسلامی در عرصه جهانی است.

وی با اشاره به اینکه سیاست رسمی پاپ و کلیسا، ‌ تقابل رسمی با اسلام نیست گفت: آنها نمی‌خواهند با اعتقادات اسلامی دارای تعارض و تقابل باشند.

ناصری در ادامه به توضیح موضع‌گیری مقامات واتیکان در مسئله بیداری اسلامی پرداخت و ابراز داشت: آنها نگران این است که برخی گروه‌های تندرو افراطی مانند وهابیون در کشورهای عربی بر سر کار آیند و حقوق اقلیت‌های مذهبی را پایمال کنند اما ایستادگی مردم در مقابل حکومت‌های ظالم را تایید می‌کنند.

سفیر ایران در واتیکان افزود: در دیدارهایی که با مقامات واتیکان صورت گرفته بر این مسئله تاکید کرده‌ایم که گروه‌هایی چون القاعده و فرقه وهابیت هیچ ارتباطی با اسلام واقعی ندارند و اینها دست‌ساخته استعمار هستند.

وی در مورد واکنش شخص پاپ نسبت به انقلابهای صورت گرفته در منطقه اظهار داشت: پاپ در مورد کشتار مردم در لیبی موضعگیری تندی داشت اما در مسئله بحرین این چنین نبود به همین خاطر ما در دیدارهای خود با پاپ سیاستهای دوگانه غرب در برخی کشورها از جمله بحرین را توضیح دادیم.