نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ت: مردم این استان آنچنان بهرهای از ثروت کنونی که در استانشان وجود دارد، نمیبرند و به جای اینکه نوشش را ببرند نیشش را تحمل میکنند.

به گزارش فارس، غلامعلی میگلی‌نژاد چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران تصریح کرد: وجود نیروگاه اتمی، تاسیسات عظیم نفت و گاز در پارس‌جنوبی و پارس شمالی و تولید ۶۰ درصد گاز مصرفی کشور از این منطقه، وجود بیش از ۷ میلیون اصله نخل، صادرات ۹۵ درصد نفت کشور از جزیره خارگ، برخورداری از بیشترین مرز آب با خلیج‌فارس، وجود ۱۱ بندر تجاری، استقرار بزرگ‌ترین صنایع کشتی‌سازی و لنج‌سازی ایران در بوشهر و… همگی از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی استان بوشهر است که این استان را در زمره سه استان استراتژیک کشور قرار داده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به‌طور یقین در حال حاضر استان بوشهر ثروتمندترین استان کشور است اما مردم این استان آنچنان بهره‌ای از ثروت کنونی که در استانشان وجود دارد، نمی‌برند و به جای این‌که نوشش را ببرند نیشش را تحمل می‌کنند.

وی بیان کرد: در طول سالیان اخیر روند به‌گونه‌ای بوده که اشتغال موجود این استان هم‌اکنون در اختیار نیروهای دیگر استان‌های کشور است و آلودگی زیست‌محیطی حاصل از ایجاد تاسیسات عظیم پارس‌جنوبی و دیگر صنایع بزرگ این استان تقدیم مردم این استان می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند دولت طی سالیان اخیر با اقداماتی همچون تصویب مصوبه‌ای مبنی بر اشتغال دستکم ۵۰ درصد از نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفتی استان و اختصاص دو درصد از درآمد نفت به این استان سعی در رفع مشکلات مردم این استان داشته اما بی‌توجهی وزارت نفت به مصوبات دولت علاوه بر این‌که این مصوبات را زیر سؤال برده، موجب گلایه مردم این استان نیز شده است.

میگلی‌نژاد گفت: هم‌اکنون نرخ بیکاری در استانی که یک سوم جمعیت آن غیر‌بومی است دو رقمی بوده و جوانان بوشهری با وجود داشتن مهارت، تخصص و مدارک مورد نیاز در حسرت شغلی مناسب هستند.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است با توجه به نامگذاری سالجاری بهعنوان جهاد اقتصادی رفع مشکل اشتغال در استان بوشهر یکی از دغدغههای اصلی به شمار میرود و امیدواریم تا پایان امسال با تلاش مدیران در بخشهای مختلف افراد جویای کار در این استان نداشته باشیم و مدیران دستگاههای اجرایی در جذب نیرو از نیروهای بومی استفاده کنند تا در پایان سال میران بیکاری در این استان به صفر برسد.