هشدار درباره انحراف انقلاب‌های منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس، حاضران در پنجمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اختتامیه فعالیتهای این مجمع در بیانیهای ضمن تاکید بر وحدت امت اسلام و یکپارچگی جهان اسلام بر حمایت از پیروان مکتب اهل بیت(ع) در اقصی نقاط جهان تاکید کرد.
در این بیانیه آمده است: با استعانت از الطاف حضرت احدیت و تحت عنایات بقیةالله الاعظم امام زمان(عج) پنجمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور بیش از ششصد تن از اعضای محترم این مجمع و نخبگان و اندیشمندان جهان تشیع از تاریخ ۲۰ الی ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۰ در تهران برگزار شد.
این اجلاس باشکوه با ادای احترام به امام راحل عظیم الشأن(ره) آغاز شد و با شرفیابی و تجدید بیعت با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای و بهره‌مندی از رهنمودهای معظم‌له در کنار مضجع منور حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) ادامه یافت.
همچنین شرکت‌کنندگان در این اجتماع بزرگ در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن استفاده از سخنان ایشان، نظرات خود را مطرح کردند و طی چهار روز جلسات فشرده، به بحثو بررسی مسائل و مشکلات جهان اسلام بالاخص پیروان اهل بیت(ع) پرداختند.
اکنون و در پایان این همایش بین‌المللی، اعضای پنجمین اجلاس مجمع عمومی با صدور این بیانیه، ضمن تأکید بر لزوم حمایت از آحاد امت اسلامی و پای‌فشاری بر وحدت مسلمانان و یکپارچگی جهان اسلام نکات زیر را یادآوری می‌نماید:
۱. موج بیداری اسلامی که اینک جهان اسلام را در بر گرفته است در تداوم نهضت پرشکوه اسلامی در ایران و متأثر از آموزه‌های امام راحل(ره) و موفقیت‌های چشمگیر مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین است. بنابراین اعضای مجمع عمومی ضمن تبریک به مردم انقلابی در تونس، مصر، یمن و لیبی برای پیروزی بزرگ آنها بر استبداد، نسبت به مصادره شدن زحمات این ملل مظلوم و پایمال شدن خون شهدای این نهضت‌ها هشدار می‌دهند.

* حمایت از رهبر شیعیان بحرین در برابر فشارهای آل‌خلیفه

۲. شرکت‌کنندگان در این اجلاس ضمن دفاع از خیزش اسلامی مردم مظلوم بحرین و اعلام پشتیبانی همه جانبه از مطالبات مشروع آنان، با علمای بحرین که نقش عظیمی در مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات مردم ایفا کرده‌اند به ویژه «حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم» اعلام همبستگی می‌نمایند. همچنین تقاضای آزادی سریع و بدون قید و شرط روحانیون، دانشگاهیان، کادر پزشکی، جوانان و آحاد مردم بی‌گناه بحرین که ماه‌هاست در زندان‌های آل خلیفه به‌سر می‌برند را خواستار است؛ همچنین تبعیض رسانه‌ها و سازمان‌های وابسته به استکبار جهانی در تبعیض و بایکوت رسانه‌ای ظلم‌هایی که بر مردم ستمدیده بحرین می‌رود را محکوم می‌کنند.
۳. اعضای پنجمین مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ضمن ابراز انزجار نسبت به کشتار مردم مظلوم عراق و افغانستان به دست گروه‌های تروریستیِ غرب‌ساخته، این اقدامات ددمنشانه را محکوم نموده و از سازمان‌های حقوق بشری و مردم آزاده جهان می‌خواهند که با هر وسیله ممکن، مانع از به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم منطقه در عملیات وحشیانه این گروه‌ها شوند.
۴. شرکت‌کنندگان در این اجلاس همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند وحدت اسلامی و تلاش برای جلوگیری از تفرقه‌های مذهبی و اختلافات طایفه‌ای را از مهم‌ترین آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌دانند و بر این باورند که برگزاری همایش‌هایی همانند این اجلاس، به استحکام وحدت اسلامی انجامیده، زمینه‌ساز اتحاد ابناء امت می‌شود.

* حمایت از حزب‌الله در برابر دادگاه فرمایشی قتل رفیق حریری

۵. کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم پاکستان به‌ویژه پیروان اهل بیت(ع) به دست عوامل افراطی و بازی‌خوردگان قدرت‌های جهانی که موجب بروز ناامنی در این کشور پهناور و پرجمعیت مسلمان شده است را محکوم می‌نماییم؛ بدون شک این گروه‌های جنایتکار بدون همدستی و همکاری نیروهای آمریکایی که حتی به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین، مردم بی‌دفاع را آماج حملات خود قرار می‌دهند، موفق به انجام عملیات ددمنشانه خود نمی‌شوند. بنابراین از مسلمانان، شیعیان و آزادگان دنیا می‌خواهیم که صدای مظلومیت مردم پاکستان را به گوش جهانیان رسانده و مانع از ادامه خشونت کور در این کشور شوند.
۶. اعضای این مجمع بر حقوق مشروع مسلمانان و لزوم آزادی‌های دینی در کشورهای آسیای میانه تأکید داشته، نسبت به محدودیت‌هایی که در کشورهای آذربایجان و تاجیکستان برای انجام مناسک مذهبی و احیای شعائر دینی اعمال می‌شود، انتقاد دارند و از دولت‌های این کشورها مصرّانه می‌خواهند که ضمن رعایت حقوق مردم آزادی‌های دینی و مذهبی پیروان اهل بیت(ع) را سلب ننمایند.
۷. اعضای مجمع عمومی معتقدند که بسیاری از ستم‌هایی که بر مسلمانان و شیعیان جهان می‌رود ریشه در سیاست‌های شوم اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی‌ و ایران‌هراسی‌ای دارد که در جهان غرب حاکم بوده و باعثایجاد مشکلات فراوانی برای مسلمانان در سراسر جهان شده است لذا بر دفاع عالمانه و با قوت برای خارج نمودن مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) از مظلومیت، تأکید دارند.
۸. شرکت‌کنندگان در اجلاس حمایت قاطع خود را از مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان اعلام نموده و تأکید می‌کنند که این جنبش به‌عنوان خط مقدم مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و مقاومت در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی، هم‌اینک آماج هجوم عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی غرب قرار دارد که در دادگاهی بی‌ارزش و فرمایشی تلاش می‌کنند مقاومت اسلامی را تحت فشار قرار دهند.

* تاکید بر تعیین هر چه سریعتر سرنوشت امام موسی صدر

۹. اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در شرایط حساس کنونی با تجلیل از نقش پیشگام «امام موسی صدر» در راه خدمت به مذهب اهل بیت(ع) و بیدارسازی امت اسلامی، آزادی وی را پس از سقوط نظام دیکتاتوری معمر قذافی خواستار شده، به شورای انتقالی و انقلابیون لیبی اعلام می‌کند که این قضیه مسئله‌ای اساسی است و مصرانه مورد درخواست شرکت‌کنندگان در این نشست است و باید نسبت به آن اهتمامی جدی و واقعی صورت گیرد.
۱۰. شرکت‌کنندگان در اجلاس، عقلانیت، خردورزی، اعتدال و حرکت در جهت همزیستی ادیان و تقریب مذاهب را از مهم‌ترین نیازهای امروز دانسته، حرکت‌های تندروانه و فتنه‌انگیزانه‌ی طایفه‌ای را خلاف دستورات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت وی، و نیز مخالف آموزه‌های قرآن کریم می‌دانند.
۱۱. تمامی پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که خود را شیعه باب علم پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین علی(ع) می‌دانند، با تأکید بر دانش‌افزایی و ارتقاء فرهنگی زنان، جوانان و کودکان پیرو اهل بیت(ع) در سراسر جهان، اهتمام به قرآن‌آموزی، توجه به تفسیر و علوم قرآنی، تجلی بخشیدن به آموزه‌های سنت در اخلاق و کردار، بهره‌برداری از تراثفرهنگی شیعه و معرفی عالمانه و آکادمیک مکتب اهل بیت(ع) در مراکز علمی و پژوهشی جهان را از مهم‌ترین نیازهای امروز بشریت می‌دانند.
۱۲. اعضای این اجلاس تلاش برای تعمیق ایمان، التزام عملی به احکام نورانی اسلام و احترام به ارزش‌های دینی در جوامع شیعی را بسیار مهم دانسته و بر وحدت داخلی در بین صفوف شیعه و پرهیز از اختلافات در بین پیروان اهل بیت(ع) تأکید مضاعف دارند.
۱۳. شرکت‌کنندگان در این نشست ضمن سفارش به متموّلان، ثروتمندان، نیکوکاران و متنفّذان پیرو اهل بیت(ع) برای مشارکت در امور خیر و کمک به هم‌کیشان خود، پشتیبانی از مصیبت‌زدگان حوادثطبیعی، قحطی‌زدگان سومالی و آسیب‌دیدگان از انقلاب‌های کشورهای عربی را از اولویت‌ها و ضروریت‌های امروز می‌دانند.
۱۴. در پایان، خداوند متعال را شاکریم که به ما اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) توفیق داد تا پنجمین اجلاس سراسری خود را برگزار نموده، قدمی در راه ارتقاء وضعیت شیعیان جهان برداریم و امیدواریم که این تلاش‌ها مرضی نظر قطب عالم امکان حضرت ولی‌عصر(عج) واقع شود.
همچنین لازم است که از محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره این مجمع را مورد حمایت خود قرار داده و این بار نیز با رهنمودهای خود راهگشای راه آینده ما بودند، تشکر نماییم.
بنابر این گزارش در پایان این بیانیه آمده است: امید است ششمین مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در چهار سال آینده در حالی برگزار شود که وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، علمی و حقوقی پیروان اهل بیت(ع) در سراسر جهان نسبت به امروز وضعیت بهتری پیدا کرده و افقهای پیش روی آنان نسبت به زمان حال، وسیعتر و نورانیتر، گشوده شده باش