واکنش ظریف به دستبرد آمریکا به دارایی‌های ایران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره حکم دادگاه عالی امریکا و دستبرد به دو میلیارد اموال ایران گفت: دولت آمریکا کاملا اطلاع دارد که ما این رای دادگاه را به رسمیت نمی شناسیم و هر اقدامی علیه اموال جمهوری اسلامی ایران انجام دهند بعدا مجبورند آن را جبران کنند و اموال ایران را پس بدهند.

ظریف درباره دستور جلسه دیدار با کری وزیر امور خارجه آمریکا هم که امروز جمعه انجام می شود گفت: بحث ما برجام است و قرار شد روی نکاتی که در جلسه نخست مطرح کردیم و نحوه اجرا شدنش کار کنند و در جلسه بعدی گزارش بدهند.

دادگاه فدرال آمریکا در سال ۲۰۰۷ در حکمی خواستار پرداخت مبلغ ۲.۶۵ میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان انفجار سال ۱۹۸۳ بیروت و چند انفجار دیگر شده بود، این حکم در سال ۲۰۱۴ تائید و قرار شد به بهانه پرداخت غرامت، نزدیک به ۲ میلیارد دلار از محل مبالغ بلوکه‌شده بانک مرکزی ایران برداشت شود، مبالغی که در حال حاضر در حسابی در سیتی بانک نیویورک نگهداری می‌شود. دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه این حکم را تایید کرد. «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پس از صدور این حکم اعلام کرد دولت از حکم پرداخت غرامت پشتیبانی می‌کند.