ترقی:مصادره اموال ایران نقض برجام است

حمیدرضا ترقی مسئول کمیته بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مصادره 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط دادگاه عالی آمریکا اظهار داشت: این اقدام نقض برجام تلقی می‌شود چرا که در برجام تاکید شده است هیج تحریم جدیدی علیه ایران نباید از سوی آمریکا یا هر کدام از کشورهای 5+1اعمال شود.

وی افزود: مصادره 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط دادگاهی در آمریکا اقدامی جدید علیه ایران برای عدم دستیابی ایران به اموال خود است که صد البته ما اسم این اقدام را غارت اموال ایران در پسابرجام می‌گذاریم.

مسئول کمیته بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت آمریکا حق ندارد براساس حکم یک دادگاه محلی اموال ایران را مصادره کند.

ترقی تاکید کرد: ادعای این دادگاه آمریکایی نشان می‌دهد که دستگاه قضایی آمریکا همراه با جمهوریخواهان و تندروها یک موضع علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرده و سعی می‌کند از ابزارهای قضایی و فضاسازی‌های کنگره علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند تا با تشدید فشارها نگذارد ایران به پول‌های خود دست یابد و اقتدار اقتصادی خود را تقویت کند.

مسئول کمیته بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: صدور این حکم در درجه اول نشاندهنده ضعف دستگاه حقوقی وزارت امور خارجه در پیگری و رد این ادعا است که قوی برخورد نکرده است و فقط در حد گفت و حرف مسئله را محکوم کرده و کار خاصی صورت نداده است.

ترقی خاطرنشان کرد: این ادعای دادگاه آمریکایی چون مرتبط با برجام و نقض برجام تلقی می‌شود باید در مذاکرات مورد توجه و بحث بین آقایان کری و ظریف باشد.