به گزارش مهر، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران عصر امروز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان نمین، اظهار داشت: حقیقتا مردم نمین و دیار نمین دیار علم و فرهنگ و ادب هستند و آوازه مردم نمین به این ویژگی های برجسته و متعالی است.

وی به خاطره خود از این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: قریب ۱۸ سال پیش با فرهنگ مردم نمین آشنا شدم و آنچه که دیدم و شنیدم همه از خوبی ها، بزرگی ها، صفا و صمیمیت مردم نمین بوده است.

رئیس جمهور در ادامه به راه های رسیدن انسان به قله کمال اشاره کرد و افزود: علم آموزی راه رسیدن به کمال و دروازه ورود به صراط مستقیم الهی است.

احمدی نژاد با بیان اینکه خداوند متعال انسانهای مومن را مانند چیزی معرفی کرده که مانند قلب و نور هستند افزود: قلب به معنای کانون دریافت معارف هستی و جایی است که انسانیت انسانها را رقم می زند و نور هم مانند کسی است که ایمان دارد و روشن است و روشنی می آفریند و اطراف خود را روشن می کند.

به گفته احمدی نژاد وفای به عهد، صله ارحام، خشیت از خدا، صبر، برپایی نماز، انفاق در پنهان و آشکار و پاسخ دادن بدی ها با خوبی از جمله ویژگی های نورانیت انسان و درک حقایق هستی توسط اوست.

وی خطاب به مردم نمین گفت: افتخار می کنیم که ملت عزیز ایران و مردم سرافراز نمین مردمانی مومن، دارای قلب، نور، علم، فرهنگ، ایمان و ادب اسلامی هستند و همین ها ما را به قله های سعادت و کمال می رساند.

رئیس قوه مجریه در ادامه با تاکید بر لزوم ساختن ایران گفت: ایران باید ساخته شود چون ملت ایران شایستگی زندگی در یک کشور پیشرفته، آباد و عزتمند را دارد.

وی تصریح کرد: شایستگی ملت ایران در حد اعلای جامعه بشری است چرا که ایران صدها سال پرچمدار فرهنگ و پایه گذار تمدن بشری در جهان بوده است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: همه اندیشمندان بر این باورند که اگر از خزانه تمدن جهانی ایران را حذف کنند دیگر چیزی باقی نمی ماند زیرا زیباترین جلوه های فرهنگ و تمدن توسط ملت ایران خلق شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به شرایط امروز جهان اشاره کرد و گفت: هم اکنون کسانی بر دنیا حاکم شده اند که از انسانیت، شرف انسانی و قلب های پاک به دورند.

وی افزود: یک عده سرمایه دار بی فرهنگ برای خالی کردن جیب ملت ها نقشه می کشند به طوریکه هم اکنون ۳ میلیارد از ۷ میلیارد جمعیت جهان در فقر به سر می برند و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در جهان فقیر مطلق هستند یعنی روزانه یک وعده غذا هم برای خوردن پیدا نمی کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه عده ای که در دنیا حاکم شده اند بویی از انسانیت و پاکی نبرده اند و به همین دلیل راه آنها محکوم به شکست است گفت: امروز ملت های دنیا تشنه الگوی جدیدی هستند و همه متفق القول می گویند تنها ملتی که می تواند پاسخی به نیاز بشر بدهد تنها ملت ایران است.

وی تصریح کرد: امروز ساختن ایران یعنی الگو دادن به همه بشریت و دفاع از مظلومان و کنار زدن ظالمان از مراکز اصلی تصمیم گیری در جهان.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش در تشریح مصوبات سفرهای استانی گذشته به استان اردبیل و به ویژه مصوبات شهرستان نمین گفت: در سفر دور اول هیئت دولت به استان اردبیل ۳۵ مصوبه به شهرستان نمین اختصاص یافت که ۲۹ مورد آن اجرا شده و ۴ مورد آن در مسیر پیگیری است و برای ۲ مورد هم هنوز هیچ کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در دور دوم سفرهای استانی ۴۱ مصوبه به شهرستان نمین اختصاص یافت که ۲۵ مورد آن محقق شده و ۸ مورد هم در حال اجراست گفت: برای ۸ مورد هم هنوز اقدامی نشده است.

رئیس جمهور گفت: در دور سوم سفرهای استانی به اردبیل ۹ مصوبه برای شهرستان نمین در نظر گرفته شد که ۲ مورد آن در مسیر اجراست و برای ۷ مورد نیز تا کنون کاری صورت نگرفته است که در جلسه امشب هیئت دولت پیگیری خواهیم کرد تا همه مصوبات اجرا نشده موانعش برطرف گردد و به مرحله اجرا در آید.

احمدی نژاد در پایان در خصوص تاسیس گمرک برای این شهرستان گفت: تاسیس گمرک برای شهرستان نمین موضوعی دو طرفه است و امیدواریم کشور دوست و همسایه آذربایجان در این راه مساعدت نماید.