وزیر اطلاعات: بشار اسد پیشنهاد سردار سلیمانی را رد کرد

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به بشار اسد پیشنهاد کرده بود تا به همراه خانواده اش به ایران بیاید و نیروهای تحت امرش را در جنگ با مخالفان از تهران رهبری کند، اما بشار اسد این پیشنهاد را رد کرد.

 

علوی افزود: رئیس‌جمهوری سوریه در پاسخ به پیشنهاد سردار سلیمانی اظهار داشت که خانواده من با دیگر خانواده‌های سوری تفاوتی ندارد و در دمشق خواهیم ماند.

 

وی افزود: نبرد علیه سوریه از زمانی آغاز شد که دمشق در کنار حزب الله در جنگ ۳۳ روزه علیه اسراییل ایستاد.

 

وزیر اطلاعات ادامه داد: اگر ایران با تکفیری ها در سوریه و عراق مواجه نمی شد، قطعا با آنها در استانهای غربی ایران روبرو می شدیم.

 

علوی با اشاره به اینکه شهر رقه در سوریه یکی از اماکنی است که ضد ایران توطئه چینی و برنامه ریزی می کند، افزود: در این مدت گروه داعش تلاش های زیادی برای اعزام تکفیری‌ها به ایران انجام داده است اما همه این گروها که به ایران راهی شده اند کشته یا دستگیر شده اند.

 

وی اظهارداشت: بعضی از این گروهها در ایام انتخابات پارلمانی مجلس دهم در ایران، مورد هدف قرار گرفتند و در آن ایام یک کارگاه بزرگ برای ساخت مواد منفجره شناسایی شد.

 

وزیر اطلاعات با تاکید بر عدم کاهش حمایت ایران از هم پیمانانش افزود: این همپیمانان امروز از هر زمان دیگری قوی تر هستند و هر روز پیروزی جدیدی را رقم می زنند.