رسانه‌های ایران مذاکرات کویت را به هم زدند!
 روزنامه سعودی عکاظ با ابراز نگرانی از حضور رسانه‌ای شبکه خبری العالم در کنار هیئت ملی یمن در مذاکرات کویت، مدعی شد که "رسانه ایران و حزب الله" با اقدامات تحریک آمیز خود در حال به هم زدن مذاکرات است.
 
عکاظ روز یکشنبه در مطلبی تحت عنوان "رسانۀ ایران و حزب الله در هیئت انقلابیون" به حضور خبرنگار شبکه العالم در مذاکرات کویت اشاره کرد و مدعی شد این خبرنگاران اقدامات تحریک آمیز و توهین کننده‌ای علیه طرف مقابل انجام می‌دهند.
 
این روزنامه سعودی به نقل از "فراس یافعی،" سردبیر روزنامه یمنی "الحقیقه،" خاطرنشان کرد که خبرنگار شبکه العالم، المنار و چند شبکه ایرانی، عضو هیئت رسانه‌ای در کنار حوثی‌ها (هیئت ملی یمن) هستند.
 
یافعی مدعی شد که این رسانه‌ها در حال بی احترامی به مذاکرات و خبرنگاران طرف مقابل هستند، و تلاش می کنند مذاکرات را به هم بزنند.
 
این روزنامه سعودی برای توجیه نگرانی خود از حضور العالم و دیگر رسانه‌های حامی مقاومت در پوشش رسانه‌ای مذاکرات کویت، مدعی شد خبرنگاران این رسانه‌ها به دستورالعمل وزارت اطلاع‌رسانی کویت پایبند نیستند، و تلاش می‌کنند با تصویربرداری، هیئت دولت (مستعفی و دست نشانده سعودی) و خبرنگاران آنها را تحریک کنند!
 
یافعی همچنین مدعی شد که این روزنامه‌نگاران با پخش شعارهای حزبی از تلفن همراه خود، سعی کردند جلسه مطبوعاتی نماینده سازمان ملل در امور یمن را منحل کنند!
 
با وجود تلاش‌های هیئت ملی یمن در مذاکرات کویت برای تثبیت موضوع آتش بس در جریان این مذاکرات، هیئت وابسته به عربستان با پیشنهاد صدور بیانیه‌ای برای اعلام آتش بس مخالفت کرد.
 
درحالیکه برای آغاز مذاکرات کویت از 14 روز قبل در یمن آتش بس اعلام شده است، حملات عربستان سعودی به مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه داشته است.
 
عربستان سعودی تلاش می‌کند مذاکرات کنونی در کویت را بی نتیجه بگذارد تا دور بعدی در ریاض برگزار شود.