برای نگهداری از توپ و تانک‌هایمان برنامه داریم

سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه در چهارمین همایش فرماندهان، بهداشت و درمان که صبح امروز در ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه بهداشت و درمان حفاظت از بهترین خلقت خداوند یعنی انسان است.

وی افزود: انسان رمزآلودترین دستگاه آفرینش است و بشر با همه پیشرفت خود هنوز اعماق آن را نشناخته است.

سلامی تأکید کرد: ما برای نگهداری از تجهیزات و توپ و تانک‌هایمان برنامه و دستور کار داریم و دائما در حال رصد و گزارش‌گیری هستیم اما آیا به اندازه‌ای که برای حفاظت از تجهیزات وقت و انرژی می‌گذاریم برای نظارت بر سلامت افراد هم بازدید و بررسی داریم؟

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در دستگاه خلقت هیچ اتفاق ناگواری بر اساس تصادف نیست و ما قصور خودمان را تقدیر می‌نامیم. در حالیکه هر حادثه ناگواری که اتفاق می‌افتد قطعا بر اساس بی‌مدیریتی و قصور افراد است.

وی افزود: همه جهان به عدالت در عرصه سلامت معتقدند لذا در هر مجموعه باید به سلامت همه افراد یکسان اندیشید. از طرفی سلامت سازمان فقط سلامت تک‌تک افراد نیست بلکه ترکیبی از محیط، روابط و افراد است لذا وجود یک محیط بهداشتی و پاکیزه و سرسبز برای کار یک الزام است.

سلامی ادامه داد: مهندسینی که محیط‌های کاری را طراحی می‌کنند باید به فاکتورهای سلامت و زیبایی توجه کنند. همچنین در ساخت تجهیزاتی که نیروی انسانی با آن سر و کار دارد باید سلامت افراد در نظر گرفته شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فرماندهان مسئول سلامت افراد هستند، گفت: یک فرمانده آینه تمام نمای فضایل سازمان برای نیروهایش است لذا باید در همه موارد از جمله سلامت الگویی برای نیروهایش باشد.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون سپاه گفت: طبق فرمایش ایشان سپاه از اول بر اساس تقوا ساخته شده نه اینکه بعدا لباس تقوا پوشانده باشد و افراد هم در آن به دنبال پاکیزگی هستند.